Hej! Har en fin fyrretrappe i et gammelt funkis-hus. Kan godt lide trappens patina men den er så nedslidt, at slibning alene ikke vil være nok. Trappetrinene er kraftigt slidte og ridser efter husets tilbygning/renovering er dybe. Vi var så dumme at vi ikke beskyttede trappen bedre. Håndværkere og jeg selv har trådt ned skruer og søm og lavet grimme mærker. Et Stepkit er ikke aktuelt, da det ser for "moderne" ud. Er der nogle andre veje at gå? Mvh/ Stefan
Jeg tror stadig, at Stepkit i fyrretræ er den nemmeste vej, så må du forsøge at patinabehandle stepkitskivorna på en passende måde.
Ellers kan det måske lade sig gøre at slibe mærker og ridser væk. Derefter må man fræse/hugge den gamle trappetænder væk og lime en ny del på.
Ellers kan det måske lade sig gøre at slibe mærker og ridser væk. Derefter må man fræse/hugge den gamle trappetænder væk og lime en ny del på.
Hej og tak for hurtigt svar Bax! Ok, så ikke at der fandtes Stepkit i fyrretræ. Men det er dyrt som bare pokker! 1000:- pr. trappetrin. Hvorfor ikke save parket/laminat gulv i fyrretræ til og lime det på. Meget billigere kvm pris. Noget jeg har misset?bax sagde:
Mvh/
Stefan
Men et laminatgulv har vel spånplade under sig (?)
Det bliver svært at få til trappenæsen da, uden at spånet kan ses.
Hvis du derimod kan få fat i tynd (~8-10mm) limtræ i fyrretræ, kan du vel lave trinene selv.
Spartel trappenæsen op så den ser ordentlig ud, sav derefter passende trin samt trappenæse.
Det bliver svært at få til trappenæsen da, uden at spånet kan ses.
Hvis du derimod kan få fat i tynd (~8-10mm) limtræ i fyrretræ, kan du vel lave trinene selv.
Spartel trappenæsen op så den ser ordentlig ud, sav derefter passende trin samt trappenæse.
Klik her for at svare