Hej kære byggahus medlemmer.
Har nylig købt en lyher stillads på
Blocket.
Stilladset er i helt ok stand og i helt endnu
rustfrit galvaniseret stål.
Står for øjeblikket i garagen men skal snart ud på palle i hjørne på grunden under en presenning.
Spørgsmål 1.
På bygningsdelene er den ret beskidt af mørtel osv., bedste rengøringstips?, kan man bruge højtryk og evt. damp rengøring? Tør man gå på med stålbørste eller gør det mere skade end gavn?
Spørgsmål 2.
Det kommer til at stå synligt men ret besværet til på grunden. Skal man alligevel låse delene sammen med kæde eller er det bare overkill? Små dele som fødder og koblinger vil blive i garagen.
Tak på forhånd for svar og engagement.
Har nylig købt en lyher stillads på
Blocket.
Stilladset er i helt ok stand og i helt endnu
rustfrit galvaniseret stål.
Står for øjeblikket i garagen men skal snart ud på palle i hjørne på grunden under en presenning.
Spørgsmål 1.
På bygningsdelene er den ret beskidt af mørtel osv., bedste rengøringstips?, kan man bruge højtryk og evt. damp rengøring? Tør man gå på med stålbørste eller gør det mere skade end gavn?
Spørgsmål 2.
Det kommer til at stå synligt men ret besværet til på grunden. Skal man alligevel låse delene sammen med kæde eller er det bare overkill? Små dele som fødder og koblinger vil blive i garagen.
Tak på forhånd for svar og engagement.
Spænd fast et stykke metal ovenover i stedet, paradoksalt nok bliver alting under presenninger fugtskadet, da det ikke ventilerer overhovedet under presenninger. Jordfugt som fordamper ind der har ingen mulighed for at blive luftet ud.O Oeldling sagde:
Forhindre jordfugt med presenning på jorden. Tag luftigt ovenpå, typ TP20-plade. Kæde, absolut! Jeg låser også min, når den er monteret med 10 cykellåse fra Abus. Jeg kan ikke komme i tanke om nogen måde at fjerne mørtel, som ikke samtidig risikerer at ødelægge galvaniseringen. Hvis det ikke er helt urimeligt, ville jeg lade mørtlen være. Den falder nok af med tiden.
Kanon tak for svar, hvordan låser du selve pladerne fast? Det kommer til at ligge opdelt på 2x2 EP-palle.mattiasp sagde:
Hindre jordfugt med presenning på jorden. Tag luftigt ovenpå, typ TP20-plade. Kæde, absolut! Jeg låser også min, når den er monteret med 10 cykelkædelåse fra Abus. Jeg kan ikke komme i tanke om nogen måde at fjerne mørtel uden risiko for at ødelægge galven. Hvis det ikke er helt urimeligt, ville jeg lade mørtelen blive siddende. Det falder nok af med tiden.
Klik her for at svare