Hvor sent er for sent at reklamere en gulvlægning i et totalrenoveret rum? Vi flyttede ind for en uge siden og har på vores 45m2 fundet ca. 6 steder, hvor laminatgulvet er "knækket" i samlingerne mellem kortsiderne. Så meget at det stikker op ca. 1mm over kanten på næste bræt. Gulvet er et laminat af god kvalitet. Et sted har laminaten splintret og er helt væk på ca. 2x25mm. Desuden er den sidste bræt i gangen ikke klikket ordentligt på langsiden og har efterladt en stor sprække, ca. 3-5mm på langsiden og derefter en åbning i kortenden hvor den skævvrider så at sige.
Yderligere en af kortsiderne der skævvrider er præcis der, hvor vi har spisebordet, og med småbørn har der allerede været hældt ca. 2 glas vand over området. Desuden stikker det op så meget, at man rammer det med stolen når man skal skubbe den ind mod bordet.
Derudover har de lavet en stor grim rive i gulvet, lavet et par dybe hakker i vores helt nye træ/aluvinduer samt altandør mm.
Er det for lidt og for småligt at reklamere?
 
Det lyder ikke godt, men billeder er altid bedre for at kunne svare.
 
  • Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
BirgitS
M mushypeas sagde:
Hvor sent er for sent at reklamere over en gulvbelægning i et totalrenoveret rum?
Det plejer at blive sagt, at en reklamation skal ske inden for rimelig tid efter, at man opdagede eller burde have opdaget fejlen, og med det mener man normalt 2 måneder. Man skal heller ikke trække det ud til det er næsten 2 måneder, men forsøge at gøre det så hurtigt som muligt.
M mushypeas sagde:
De har også lavet en stor grim rift over gulvet, lavet et par dybe mærker i vores helt nye træ-/aluvinduer samt terrassedør mm.
Håndværkere, der beskadiger ens ejendom, skal udbedre skaderne eller erstatte dem økonomisk.
 
  • Synes
mushypeas
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz sagde:
Det lyder ikke godt, men billeder er altid bedre for at kunne svare.
Laminatgulv med skadet hjørne og forskydning mellem brædderne under køkkenbordet.
Under køkkenbordet. Så nu at det begyndte at rejse sig allerede, som sagt så blev det andet glas vand spildt i går, men tørret op med det samme såklart.

Laminatgulv med sprække ved samlingen, hvor brættet er begyndt at rejse sig. En del af laminatens hjørne er knækket.
Her er laminaten knækket af på hjørnet. Hvis man går med sko over, vil resten af overfladen på hjørnet sandsynligvis brydes af.

Gulv af trælaminat med en synlig samling, hvor en kant er gået op. Skaden kan skyldes vandspild eller fejlagtig installation.
Sammenføjningen hvor de ikke har klikket i gulvet, er langs en hel planke.

Som sagt, findes der 3 yderligere steder hvor det ser ud som om de simpelthen har banket plankerne for hårdt ind, så kanten er knækket opad.
 
Ingen? 😇
 
wildeside
Det er vel bare at reklamere så hurtigt som muligt og se, hvor rejsen bærer hen. Det koster ikke noget at reklamere.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.