Der blev bygget et nyt udestue på eksisterende tralle sidste år. Vi fik vand på gulvet, når det regnede. Efter tips herfra skar vi gulvet under dørskinnerne, så der blev nogle mm mellem brædderne. Plade blev sat ned udenfor stolperne, men vi opdagede nu, når det regnede kraftigt, at det igen kommer ind regnvand, sandsynligvis via stolperne, da det kun er i hjørnerne og midten, hvor stolperne står. Nogle gode tips? Udover at rive det hele ned 😕
Der blev bygget nyt udestue på eksisterende træterrasse sidste år. Vi fik vand på gulvet, når det regnede. Efter tips herfra skar vi gulvet under dørskinnerne, så der blev et par mm mellem brædderne. Metal blev sat ned uden for stolperne, men vi opdagede nu, når det har regnet kraftigt, at der igen kommer regnvand ind, sandsynligvis via stolperne, da det kun er i hjørnerne og midten, hvor stolperne står. Nogle gode tips? Udover at rive det hele ned 😕
Det plejer altid at være svært at få det tæt, når havestuen bygges på en allerede eksisterende træterrasse. Svært at give nogle gode tips, som ikke indebærer store indgreb. Ser dog, at I har lagt Masonite eller spånplade på indersiden, hvilket sandsynligvis ikke vil fungere over tid, uanset om det lækker eller ej via væggene. Stor risiko for mikrobiologisk vækst.
Tak for svar. Den er oliehærdet. Vi lagde den ind for at tætne under gulvtæppet, men den må vel fjernes, så vi kan få tæt. Det ser dog ud til, at vandet trækkes ind via stolperne. Gulvet under skinnerne er skåret itu, et par mm imellem, så det ikke skal kunne gå ind den vej.
Det plejer altid at være svært at få det tæt, når udestuen bygges på en allerede eksisterende terrasse. Det er svært at give nogle gode tips, der ikke indebærer store indgreb. Jeg ser dog, at I har lagt masonit eller spånplade på indersiden, hvilket sandsynligvis ikke vil fungere over tid, uanset om det lækker igennem væggene eller ej. Stor risiko for mikrobiologisk vækst.
Hej igen!
Har du viden om oliehærdet masonit? Vi lagde det ind, fordi vi ville have det tættere under tæppet. Skal det fjernes? Har du tips til, hvad der kan lægges under tæppet?
Hvis det var mit udestue, og jeg gerne ville have et tæppe, der ligger fladt, ville jeg fjerne masoniten og erstatte det med gulvfliser i plastik, der tillader ventilation mellem træterrassen og tæppet. Samt vælge et tæppe, der tåler fugt og er tilstrækkeligt gennemtrængeligt.
Hvordan er det tætnet/fugtsikret mellem stolpe og panel?
Kan kun være enig med @Centano om plastplader og måtte der ånder.
Lidt OT:
Vi lagde Bergoplader under altanmåtten på den glasindrammede altan, da vi boede i ejerlejlighed, det blev både blødere og varmere med pladerne under måtten end måtten direkte på betonen.
Svogeren har lagt Bergoplader under væg-til-væg tæpperne i kælderen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.