Jeg havde en stor bunke med affaldstræ, som jeg tænkte at gemme til senere brug. Desværre var jeg nødt til akut at bruge presenningen til at dække en kamin. Imens nåede det at regne kraftigt i ca. 10 timer.

Jeg har købt en ny presenning, men træet er jo vådt. Hvad skal jeg gøre, synes I? Desværre kommer det til at regne hele ugen, så der er lille chance for, at det kommer til at tørre i de nærmeste dage.

Hvis du ikke kan flytte træet indendørs (hvilket jeg antager, at du ikke kan, da spørgsmålet ellers ikke ville komme...), så ville jeg dække over, men sørge for, at det er godt ventileret. Det bedste du kan gøre er nok at stable det om og lægge lægter mellem hvert lag, så luft kan nå ind imellem også, men det er måske overdrevet.

• Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
F Fläktköparen sagde:
Jeg havde en stor bunke med overskudstræ, som jeg tænkte at gemme til senere brug. Desværre var jeg nødt til akut at bruge presenningen til at dække en kamin. I mellemtiden nåede det at øsregne, så ca. 10h øsregn.

Jeg har købt en ny presenning, men træet er jo vådt. Hvad skal jeg gøre mener I? Det vil desværre regne hele ugen, så der er lille chance for, at det kommer til at tørre de nærmeste dage.
Dæk det med presenning og sørg for, at luften kan cirkulere, så det tørrer op; lad ikke presenningen gå hele vejen ned til jorden.

• Synes
parhil
  • Laddar…
Nej, virket kan ikke flyttes, men jeg dækker med presenningen og forsøger at skabe mulighed for luftcirkulation. Tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.