5,334 læst ·
19 svar
5k læst
19 svar
Regnet ind under rejsegildet - hvilke foranstaltninger burde have været truffet?
Så ved jeg, hvad jeg skal spørge efter. Bekræfter han, at dette er gjort korrekt og kan vise det på nogen måde, ville det jo være fantastisk. Men jeg gætter på, at dokumentationen mangler.Mikael_L sagde:Sådan 7 år senere bør den eneste mulige tilbageværende skade være (inaktivt) skimmel.
Hvis huset efter hændelsen blev korrekt lavet og vejrbestandigt, kan det fugtige enten have tørret op hurtigt nok til at undgå skimmel, eller så tog optørringen for lang tid med det resultat, at der nu er indbygget skimmel der.
Hvor alvorlig så denne eventuelle skimmel er lige nu, kan man diskutere. Hvis der ikke tilføres nogen ny fugt, der er byggplast på indersiden osv., ligger det nok ret inaktivt der nu og bør egentligt ikke påvirke noget/nogen i nogen nævneværdig grad.
Men trods alt vil alle naturligvis gerne slippe for skimmel i deres hus, hvor harmløst man end kan synes, det er.
Hvordan man skal afgøre forekomsten af skimmel inde i en væg, der er blevet tør, ved jeg ikke. Jeg tror ikke, der findes nogen rigtig god metode. Skimmelhunde måske?
Nu har jeg hørt, at skimmelhunde ikke altid er så pålidelige, nogle gange markeres der, hvor der ikke er noget, andre gange missens der. Ifølge hvad jeg har hørt/læst. Måske ved en anden lidt mere?
edit:
Du skrev "hvilke tiltag burde være taget?".
Ja det burde
1. være vejrbeskyttet omgående.
2. have sat på varme og/eller affugter, helst begge dele.
3. overflader revet ned i nødvendig grad for at inspicere og fugtmåle.
4. ikke være bygget igen, før fugtindholdet nåede det rette niveau.
5. beskadiget materiale udskiftet.
Klik her for at svare