7,594 læst ·
3 svar
8k læst
3 svar
regler indvendige vægge eller rørede indvendige lofter først?
Medlem
· Östergötland
· 450 indlæg
Har renset hele huset og skal opsætte nye vægge, lægge nyt gulv samt nyt loft!
At man lægger gulvet sidst efter væggene er en selvfølge.
Men loftet;
Jeg forestiller mig, at man dækker hele loftet med plast først, det er svært at få det tætsluttende ellers.
Men så er spørgsmålet om man sømmer den øverste regel på indervæggene mod spærfoden eller om man sætter beklædningen op og derefter regler indervæggene?
Hvordan gør man?
Det burde være lettere at sætte beklædningen først, det bliver også lettere med elinstallation, når man fører det "ovenover" væggene?
At man lægger gulvet sidst efter væggene er en selvfølge.
Men loftet;
Jeg forestiller mig, at man dækker hele loftet med plast først, det er svært at få det tætsluttende ellers.
Men så er spørgsmålet om man sømmer den øverste regel på indervæggene mod spærfoden eller om man sætter beklædningen op og derefter regler indervæggene?
Hvordan gør man?
Det burde være lettere at sætte beklædningen først, det bliver også lettere med elinstallation, når man fører det "ovenover" væggene?
Medlem
· Västra Götaland
· 257 indlæg
Gles først. Du får ikke meget tilbage at skrue vægpladen i ellers
Medlem
· Östergötland
· 450 indlæg
Aha, det havde jeg ikke tænkt på... du mener, at det bliver svært at skrue vægpladerne i den øvre regel ellers? Er det egentlig nødvendigt da? Er det ikke nok med de stående regler?M Mattias_Eson sagde:
Hvis man regner efter gles, er reglarne, der ligger tværs over glesen, nemme at fastgøre, men reglarne, der ligger langs med glesen, hvordan fastgør man den, hvis den havner mellem to gles?
Medlem
· Västra Götaland
· 257 indlæg
De kan du jo fastgøre i spær/bjælkelag. Så kan du lægge en stump gles mellem som afstandsstykke.
Alternativt kan du sætte 2 gles der, så du har noget at skrue loftet i ved væggen på begge sider, du vil jo lave en ramme rundt om rummet med gles også.
Og pladerne skal skrues i over- og underkant også.
Alternativt kan du sætte 2 gles der, så du har noget at skrue loftet i ved væggen på begge sider, du vil jo lave en ramme rundt om rummet med gles også.
Og pladerne skal skrues i over- og underkant også.
Klik her for at svare