Jeg har hørt, at når man nu til dags køber et monteringshus fra VISSE producenter, så er alle regler til indervægge forsynet med en form for "klik" system, og at de regler, man bolter i gulv hhv. loft, har fræsede udskæringer cc 600!? Er det sådan? Det lyder jo praktisk, eller skal man måle op og sømme som normalt? Har Eksjöhus dette system??

P
Jeg har set noget lignende på et tidspunkt, men kan ikke huske præcis hvad, hvor eller hvorfor..
Det lyder jo unægtelig smutt, samtidig med at det er lidt trist, at tømrerarbejdet bliver mere og mere montagearbejde i stedet for håndværk.

Apropos afstand mellem reglarne... vores bygmester kører med cc 45 på alle væggene... blev lidt paf da jeg så det...

Er der flere husproducenter, der gør sådan??

/Andreas

AndreasK sagde:
På tal om afstand mellem reglarne... vores bygger kører med cc 45 på alle væggene... blev lidt paf, da jeg så det...

Er der flere hustillverkare, der gør det??

/Andreas
Måske for at let kunne bruge 90-gips i stedet for 120-gips?! Det er en vis forskel på at bære en 90-plade kontra en 120 dito :o

bebben sagde:
[quote author=AndreasK link=1138567084/0#2 date=1138576680]På tal om avstånd mellan reglarna... vår byggare kör med cc 45 på alla väggarna... blev lite paff när jag såg det...

Är det fler hustillverkare som gör så??

/Andreas
Måske for at let kunne bruge 90-gips i stedet for 120-gips?! Det er visse forskelle på at bære en 90-plade kontra en 120 ditto  :o[/quote]

Desuden er det jo standard nu med 900 i stedet for 1200:s gips på byggerier, netop pga ergonomien.

Det kan jo forklare sagen... sjovt at hustillverkaren tænker på ergonomi når de ikke selv sætter huset sammen...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.