Hej.
Jeg har til hensigt at købe et sommerhus med eternit som facade. Lige nu er der kun et enkelt bliktag over hoveddøren, men jeg vil bygge en tidssvarende veranda.
Jeg tænkte at beholde eterniten, men male den i en nuance, jeg bliver enig med mig selv om efter købet. Men det store spørgsmål er, hvordan fastgør jeg reglarne/stolperne mod væggen for at kunne lave taget på verandaen?
Hvis man forborer og skruer skruerne i, og trækker reglen mod pladerne, revner de vel, da de sidder overlappende over hinanden...eller er jeg på afveje??

Tak for svar//Ola

• Sommerhus med eternitfacade, enkelt plåttag over entredør, lille trappeopgang og blomsterbed med farverige tulipaner foran huset.
Først og fremmest MAL ikke fliserne, i dagens situation så ånder de og vil være bekymringsfrie i mindst 50 år til. Taget du ønsker at lave, der findes et nu af mindre format som hænger på konsoller. En veranda plejer at være af større natur og har behov for ydre stolper, så det er muligt at sætte stolper langs ydervæggen og ankre dem med flere lange skruer gennem eterniten.

J jonaserik sagde:
Først og fremmest MAL ikke pladerne, i dagens situation så ånder de og vil være problemfri i mindst 50 år mere. Det tag du vil lave, der findes nu et af mindre format som hænger på konsoller. En forstuekvist plejer at være af større natur og har brug for ydre stolper, så det er muligt at sætte stolper langs ydervæggen og ankra dem med flere lange skruer gennem eterniten.

• 3D-model af et hvidt hus med rødt tag, en veranda med trappeopgang og store vinduer.
Tænkte ligesom sådan her.

Bedste svar

Jepp 4 stolper, de 2 mod væggen kan fastgøres direkte gennem pladerne (der er sikkert en luftspalte på ca. 5 cm bagved) og derefter en solid trævæg. Skruerne skal trækkes med en vis forsigtighed, så ingen plade knækker. Det er muligt at bore med hårdmetalsbor. Det er lidt mere kompliceret med tilslutningen af taget mod væggen, så regnen ikke trænger ind imellem. En vinkelplade 200X200 valgfri farve, som limes mod pladerne, og limet tætner ved samlingerne, fx silikone til 100 C, da det kan blive ret varmt, hvis solen står der. Det er lidt svært at fastgøre en plade med skrue, deraf at lime.

• Synes
OlaLindström
  • Laddar…
Tusind tak!!!!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.