Er der nogen, der ved, om man kan regle cc600 med 45*70 og montere OSB plader på det og så bruge 900 gips. Holder det oppe gipsen?

Hvordan er det med renoveringsgips (6mm), kan man bruge det i stedet for 13mm, eller er det forbudt?  >:(

Det må det fungere udmærket som du har tænkt dig. Jeg har aldrig anstrengt mig for at skrue gipsen i reglarne uden den sidder i princippet bare i OSBpladen - væggene bliver stabile som bjerget. Om man bruger 900 eller 1200 plader kan ikke være afgørende. Sørg for at du forskyder samlingerne bare.

Renoveringsgips føles som en nødløsning.

Det går fint at trække i bare OSB, selvom det føles bedre, hvis man kan bruge langskrue i reglarne i stedet/også..

Sørg bare for at fuldskrue OSB-pladen..

Det går som sagt godt at gøre som du har foreslået, har sådan i hele kåken ;)

Det jeg ville gøre anderledes, ville være også at lime OSB'en mod træreglarne, jeg har kun fuldskruet OSB+Gips, men hvorfor ikke lime når du alligevel er i gang!

13 mm gips er det, der gælder!

ByggaNytt sagde:
Det går som sagt godt at gøre som du har foreslået, har sådan i hele huset ;)

Det jeg ville gøre anderledes ville være også at lime OSB’en mod træreglerne, jeg har kun fuldskruet OSB+Gips, men hvorfor ikke lime når du alligevel er i gang!

13 mm gips er det som gælder!
Har man ikke normalt plasten mellem OSB og reglerne? Så går det vel ikke at lime?

Tak for tipsene.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.