Hej, skal til at sætte gips i loftet i et hus fra 80'erne. Kan ikke finde nogen regler med regelsøgeren, og hvor der er åbninger i loftet, kan jeg heller ikke se nogen regel nogen steder. Eftersom der er isolering imellem, må der være regler, føles det som, eller er dette noget specielt?
Loftet er tynde masonitplader med sådan noget papir imellem.
Se billeder
Loftet er tynde masonitplader med sådan noget papir imellem.
Se billeder
Loftkassetter som sikkert sidder fast i spær/bjælkelaget, du har en åbning der, hvis du tager fat i kassetten, sidder den godt fast. Masonit over og under, prøv med at skrue en skrue uden gips og mærk på skruen om den sidder godt, så kan du skrue lidt tættere. F.eks. 4 rækker skruer på en plade.
Det kedelige svar er, at du enten må lade være med at bruge gips eller rive de der sandwichskiver ned.
Men måske kan man lime skiverne fast? Det tager lidt længere tid, men du har jo en skivehejs, så det er bare at sætte en skive i pres lidt nu og da...
Men måske kan man lime skiverne fast? Det tager lidt længere tid, men du har jo en skivehejs, så det er bare at sætte en skive i pres lidt nu og da...
Vover man at stole på, at masoniten sidder så godt, at den kan klare vægten fra gipsen? 🤔
Jeg ville nok selv ikke have følt mig helt tryg ved det. Men det er vel ikke værre end, at du river masoniten ned og sætter gles? Det tager jo ikke så lang tid. Glem i så fald ikke, at du skal have gles langs væggene, og at der skal være gles eller plade/pladeprofil bagved kortkantsamlinger.
Jeg ville nok selv ikke have følt mig helt tryg ved det. Men det er vel ikke værre end, at du river masoniten ned og sætter gles? Det tager jo ikke så lang tid. Glem i så fald ikke, at du skal have gles langs væggene, og at der skal være gles eller plade/pladeprofil bagved kortkantsamlinger.
Klik her for at svare