Har købt taggips på byggmax med fasade kanter, som er 600x1200mm store, skal begynde at regele op nu i weekenden, men er kørt fast lidt i hvor meget jeg skal regele.
Rækker det med 3 længdegående reglar, som jeg kan skrue gipspladerne i, som de 3 røde streger viser på billedet.
Eller skal jeg også sætte en tværgående regel på kortsiderne, som de gule streger viser på billedet.
Lidt svært at se. Er det altså sådan nogle fasede plader, hvor du lader samlingerne være synlige, så de danner et synligt gitter? eller med forsænkede sider, der skal remses og spartles glat?
Jeg har kun sat plader, der efterfølgende er blevet spartlet helt glat, men jeg plejer at bruge små stykker af regeltræ på ca. 15 cm, som jeg stopper ind i kortsidernes samlinger. To stk. ved hver samling, hvis jeg har reglet CC30. Så bliver det altså CC15 på skruerne lige ved samlingen. Stykket lægges midt over samlingen, så det forbinder to plader og dermed modvirker, at pladeenderne kan bevæge sig i forhold til hinanden. Dem skruer jeg ikke op i loftet, men jeg putter dem bare ind efterhånden, som jeg sætter pladerne op
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.