Efter at have søgt en masse men ikke fundet rigtig svar på mine spørgsmål, så prøver jeg med endnu en "sænke loft"-tråd. :)

Den eksisterende konstruktion består i dag af tagspær/spær, som i midten hviler på en limtræsbjælke, og jeg vil bygge et plant loft med plads til masser af isolering. Nedenfor ses et overblik over, hvordan konstruktionsprincippet er.
3D-tegning af en bygningskonstruktion med tagbjælker, limtræsbjælker markeret i rødt og rammer til isolering.

Min idé er at fastgøre stålregler langs ydervægge og limtræsbjælken og derefter i disse sætte stålregler. Men da spændet er lidt over 4 m, tænkte jeg at forstærke disse med hulbånd/stålregler ovenfra de eksisterende tagspær/spær.
3D-illustration af et loftsdesign med stålsprosser og isoleringslag set fra undersiden.
Under disse bliver der plastfolie og så hatprofiler.

Mine spørgsmål handler egentlig om, hvilke forskellige regler skal jeg have?
Rækker det i væggene og limtræsbjælken i midten at sætte stålvinkler, som denne:
4063232B.jpg
https://www.bauhaus.se/norgips-vinkelprofil-lp-50-50

og derefter anvende sig af "primærregel" som denne:
4063228B.jpg
https://www.bauhaus.se/norgips-primarregel-45#go-to-description

Jeg har aldrig bygget med stålregler, så jeg behøver al den input, jeg kan få! (y)

Søg i Gyprocs montagehåndbog, der findes alt hvad du behøver at vide om at bygge med stålregler.

• Synes
pjodden
  • Laddar…
Kigget igennem Gyprocs montagevejledning nu, og desværre kan jeg ikke finde den information jeg har brug for.
Antageligvis er det fordi jeg kommer til at bruge plast/dampspærre mellem primærregel og hatteprofil, for at kunne klemme plasten mod væggen ved hjælp af hatteprofilen længst inde.
Jeg vil altså kunne få op et bærende regelværk, dernæst plast før jeg så monterer hatteprofilerne.

Ja, ser uden tvivl smart ud. Men jeg forstår ikke, hvordan man skal få det til med plasten mod væggen.
Det er i et poolhus, så jeg er omhyggelig med, at det skal blive så tæt som muligt. Jeg vil også bruge hatteprofiler i stedet for almindelig gles i træ på grund af risiko for fugt.

• Synes
Davidsoder
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.