Hej alle sammen,

Påbegyndte projekt "male vaskerumsgulv" i kælderen.
Tidligere har vaskerummet delt plads med en gammel olietank/akkumulator, men rev den ud i sommer og tænkte nu på at male gulvet.

Da alt arbejde var gjort med fejning, støvsugning, skuring osv., indså jeg, at det er sjovere, hvis det bliver godt for alvor, så jeg besluttede mig for at spartle gulvet "lidt hurtigt." Gulvet har allerede et OK fald undtagen området, hvor olietanken har stået, der "giver" det lidt, så jeg tænkte at ordne det samtidig.

Nå, jeg kører til Biltema, der var åbent søndag til ære, og finder "afretningsmasse", googler hurtigt og indser, at det skal være det samme som flydespartel (?)

Køber 6 sække 1 sæk = 1cm/kvm (tænker 3mm x 20kvm)
Blander det, men det flyder slet ikke ud ifølge mine tidligere erfaringer med flydespartel. Tilsætter ca. 1dl vand ekstra/sæk (blander 2 sække ad gangen) bliver bedre, men ikke godt. Jeg tænker, jeg har købt det forkerte produkt og altså valgt afretningsmasse i stedet for flydespartel og giver op lidt. Fordeler resten over hele gulvet med hjælp af en spartel, men får derved ikke et jævnt resultat, så det tidligere let ujævne gulv (med godt fald) ligner nu et svensk fjeldmiljø, stadig let ujævnt og niveauforskelle på 2-3mm på kryds og tværs over hele skidtet.

Hvordan reparerer jeg min fejl? Lægge nyt tyndt lag afretningsmasse med mere vand i blandingen for at få det til at flyde ud?
Der er jo kun 0-3mm jeg behøver at lægge, læser nogle steder, at jeg skal lægge mindst 5-10mm?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.