Pointen er, at i en "rigtig" jernhandel kan du købe stykvis.

Nerre sagde:
Poenget er at i en "rigtig" isenkrambutik kan du købe stykvis.
Men måske ikke når det er en sjælden dimension, som de ikke lagerfører. At få lov til at købe 2 styk maskinskrue for nogle få kroner, når butikken er tvunget til at bestille en hel æske hjem, som det sandsynligvis vil tage årtier for dem at sælge af, er måske lidt meget forlangt. Selv af en "rigtig" isenkræmmer.

Præcis.

M6 i forskellige længder kan man vel finde næsten overalt?

Nyfniken sagde:
M6 i forskellige længder finder man vel hvor som helst?
Ikke som er 110 mm lange som TS efterspurgte fra starten.

Gängestang og møbelmøtrik? Hvis man nu ikke vil forsænke dybere som sagt var.

S
oceanis sagde:
Ikke som er 110 mm lange som TS efterspurgte i fra begyndelsen.
Jeg arbejder med modelbyggeri, og jeg har brugt m5 længere end 110mm

Tråden er måske gledet off topic, men for sjovs skyld kiggede jeg i Sifverts katalog (meget velassorteret skrueforretning i Sth). Og de havde faktisk kun op til 100mm M6 med skruehoved.

Men som TS allerede er kommet frem til. Mollyn skal ekspanderes, inden man skruer det, man skal montere, fast. Det er bedst at bruge molly-tang, så man undgår, at den begynder at dreje i hullet.

• Synes
Atom
  • Laddar…
S
synes vi lukker denne tråd, ellers er siderne snart oppe på hundrede :-)

Larsa sagde:
Tråden har måske skredet off topic, men for sjov skyld tjekkede jeg Sifverts katalog (meget velassorteret skruebutik i Sth). Og de havde faktisk kun op til 100mm M6 med skruehoved.

Men som TS allerede er kommet frem til. Mollyen skal ekspanderes, inden man skruer det, man skal montere, på. Det bedste er at bruge en molly-tang, så risikerer man ikke, at den begynder at dreje i hullet.
Mmm. Sifvert Skruv! Det er nok den butik, jeg savner mest, siden jeg flyttede væk fra Stockholm. Man burde måske tage toget til hovedstaden en dag bare for at købe en enkelt skrue af usædvanlig dimension...
:|

SBH sagde:
Jeg beskæftiger mig med modelbyggeri. og jeg har brugt m5 længere end 110mm
OK ?

Hvilke standardlængder på M6 med skruehoved længere end 110 er tilgængelige og hvor køber man dem?

S
sidst fik jeg nogle fra et mekanisk værksted. desværre ingen æske fra hvilket firma de var købt

SBH sagde:
sist fik jeg nogle fra en mekanisk værksted. Desværre ingen æske fra hvilket firma de var købt
Men hvad findes der som standardlængder i M6, det var det vigtigste spørgsmål!

For hvis det ikke findes som standard, vil ingen jernhandler have dem heller, uanset hvor gode og velassorterede de end er. Og var det virkelig skrue med almindelig skruehoved, du fik?

Jeg kiggede også på Sifverts, og hvis ikke de har skruen, så har ingen jernhandler det heller. Det er jeg næsten 100% sikker på............for de har nok alle mulige og umulige skruer, der findes at få.

Senest redigeret:
S
yes forsænket hoved fast bare almindelig spor.

de der længder er jo ikke standard skruer

SBH sagde:
yes forsænket hoved men kun almindeligt spor.

de der længder er jo ingen standard skruer
Men du mente jo, at man skulle gå til en "rigtig isenkræmmer" og hævdede, at sådanne skruer fandtes.
At få specialfremstillet skruer vil nok koste mere end det smager, og det vil næppe være et fornuftigt råd at give her på forummet...eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.