Som sagt nu er det et 10 mm hul og vil skrue fast en lille hylde. Ingen større vægt men hvordan gør jeg.

Prøvet med gipsplugg men de snurrer bare rundt og hulrumspluggens skrue er for kort til at række til.

Nogen god løsning?

Overvejet gipsspackel så gipsplugg igen.

måske en molly?

Det er det samme som hulrumsplugg, men skruen er for kort og jernhandlen havde ikke længere skruer.

Gipsexpander da?

Det er jo også det samme???

huggan sagde:
Det er samme som hålrumsplugg men skruen er for kort og jernhandelen havde ikke længere skruer.
Men det er jo almindelige M-gængede skruer. Hvor lange har du brug for?

Hvilken isenkræmmer har ikke almindelige skruer?

For kort skrue med ekspanderet molly? Det er vel oftest m-gevind på dem, så en skrue må jo kunne findes? Har du brugt tang til mollyen?

Jeg ville ellers have prøvet at gøre hullet rent for løs gips, støvsuge. I med en molly med pl400 på vingerne og klem den sammen med molly-tangen. Vent til det er tørt, og køb en længere skrue (om det er nødvendigt).

Stefan N sagde:
Hvilken type jernhandel har ikke almindelige skruer?
Det er en m6 skrue, og jeg har brug for en, der er 110mm lang.

S
huggan sagde:
Det er en m6 skrue, og jeg har brug for en, der er 110mm lang.
mærkeligt, at du har brug for så lang en skrue.
men de plejer at kunne købes længere i en jernvareforretning. ellers må du tage gevindstang

S
eller måske en skivplugg PD med en skrue

SBH sagde:
mærkeligt at du har brug for en så lang skrue.
men der plejer at være længere at købe i en jernvareforretning. ellers må du bruge gevindstang
Det er fordi skruen skal trækkes igennem træet, hvilket gør, at den ikke når ind til gevindet i mollyn/gipsekspanderen/hulrumspluggen. Jeg søgte på nettet, men ingen solgte længere end 90mm. Frugan tog en gevindstang med hjem men vedifan om det bliver så pænt. Jeg tænkte, at I gutter her på forummet havde en smart løsning.

Ja det har jeg. Ellers havde jeg haft brug for endnu længere.

SBH sagde:
[link]
fra 16mm til 150mm
Vognbolt er jeg ikke interesseret i.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.