Hej
Jeg har en lige trappe i et 80'er rækkehus, som vi renoverede sidste år og har et problem med trappereposet, som sidder med 3 skruer.
Da vi tog rækværket ned, sad de to yderste i træregel, men den midterste sad kun i enkel gips med 8mm dybel, som ødelagde gipsen, da vi fjernede den. Da vi monterede den igen, brugte jeg i stedet en 10mm dybel, men den sidder jo ikke fast overhovedet og holder bare skruen, som er en af dette slags https://www.byggmax.se/inredning/trappor/trapprenovering/handledarbeslag-stepkit-guld-p664395

Har I nogen tips til, hvad man kan gøre? Vi skulle jo have lavet et hul i gipsen, da vi renoverede, men det var der ingen, der tænkte på dengang 😳
Jeg har en lige trappe i et 80'er rækkehus, som vi renoverede sidste år og har et problem med trappereposet, som sidder med 3 skruer.
Da vi tog rækværket ned, sad de to yderste i træregel, men den midterste sad kun i enkel gips med 8mm dybel, som ødelagde gipsen, da vi fjernede den. Da vi monterede den igen, brugte jeg i stedet en 10mm dybel, men den sidder jo ikke fast overhovedet og holder bare skruen, som er en af dette slags https://www.byggmax.se/inredning/trappor/trapprenovering/handledarbeslag-stepkit-guld-p664395

Har I nogen tips til, hvad man kan gøre? Vi skulle jo have lavet et hul i gipsen, da vi renoverede, men det var der ingen, der tænkte på dengang 😳
Spontant ville jeg sige, at du aldrig vil få den skrue til at sidde godt i enkeltgips. Er det muligt at finde et lignende beslag, som du kan fastgøre med en mollyplugg? Ellers er løsningen nok at lave et hul i gipsen, sætte et stykke træ eller træfiberskive bagved, som er større end hullet, og derefter genmontere gipsstykket. Er der tapet på væggen? Hvis du spartler omhyggeligt og sætter en ny tapetvåd hele vejen fra gulv til loft, kan du få det usynligt, men selvfølgelig er det meget arbejde så her bagefter.
Gelænderet holdes oppe af de to andre beslag + lidt ribber på de sidste 80 cm, så det behøver ikke sidde godt, bare det ikke løsner sig fra væggen.
Findes der ikke noget skum, man kan sprøjte ind og fylde rummet med, og så bruge skruen. Men jeg fisker sandsynligvis efter noget, der ikke findes 😐
Findes der ikke noget skum, man kan sprøjte ind og fylde rummet med, og så bruge skruen. Men jeg fisker sandsynligvis efter noget, der ikke findes 😐
Ja, der findes et sådan produkt, http://www.fischersverige.se/Portal.../allman_infastning/_dokument/Fill_and_fix.pdfHojte sagde:
Men om det virker, ved jeg ikke, det ville være godt, hvis nogen tør prøve det!
Selvbygger
· Stockholm
· 10 313 indlæg
Tjek hvad det er for en gevind på unbrakoskruen som holder gelænderet. Skaff en gevindstang med samme gevind og en gipsekspander med det gevind. Monter ekspanderen, tag skruen ud, mål en passende stykke gevindstang og monter gelænderet igen. Stram unbrakoskruen.
Noget form for lim kan måske fungere. Plastic padding af en slags ikke bare i skruehullet, men også så det limer beslag mod væggen. Sørg for, at det er hærdet ordentligt, før du sætter rækværket op på beslaget. Et problem er, at man eventuelt forværrer situationen, hvis det ikke fungerer.
Forudsat at man kan få skruen ud af beslaget, synes jeg, at Robert-san01s forslag lyder rigtig godt.
Forudsat at man kan få skruen ud af beslaget, synes jeg, at Robert-san01s forslag lyder rigtig godt.
Klik her for at svare