Hej, har en hel del råspontsluckor tilbage fra en tagudskiftning. Skal renovere et rum og vil bruge stålregler. Tænker, at jeg bruger de overskydende råspontsluckor i stedet for OSB. Kan man sætte råspontsluckor indendørs? De er tilsyneladende behandlet (på den ene side, eller er jeg forkert informeret). Vil mest tjekke, at det ikke skaber et usundt miljø i rummet, ligesom man ikke skal bruge trykimprægneret træ indendørs?

Mvh

Jeg har kun brugt almindelig råspont under gips, og det fungerer fint og bliver rigtig stabilt, luger burde også fungere.

• Synes
ankan_84
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Jeg har kun brugt almindelig råspont under gips, og det fungerer fint og bliver rigtig stabilt, luger burde også fungere.
Ja præcis, jeg fik bare indtrykket af, at lugerne er behandlet med en eller anden form for kemikalie, eller er jeg fejlinformeret?

A ankan_84 sagde:
Ja præcis, fik det bare at lågerne er behandlet med en form for kemikalie, eller er jeg fejlinformeret?
Kig med producenten

• Synes
ankan_84
  • Laddar…
Lukker er behandlet mod pågroning ja. Find ud af med hvad er måske bedst, men jeg ville selv bare have sat dem ind.

• Synes
ankan_84
  • Laddar…
Rickard.
T Tjrex sagde:
Låger findes som er blevet behandlet mod påvækst ja. Finde ud af med hvad måske er bedst, men jeg selv ville bare sætte dem ind.
Plejer vel at være grön-fri de lægger på men jeg har egentlig ingen anelse om hvad det er og om man bør undgå det indendørs.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.