Se billeder, den tidligere ejer afsluttede ikke rækværket på altanen. Er handy men stadig lidt usikker på, hvordan jeg bedst og sikrest skal starte byggeriet med et altanrækværk/stakit.

To tværgående "bærbjælker" der fastgøres hvordan i enderne?

Derefter bare beklæde bærbjælkerne med vertikale stakitbrædder, formoder jeg?

Jeg vil også gerne have tips til, hvilken type panel der "bør" købes ind for at beklæde altanens inderside med. Billigt og funktionelt er nøgleordene :)

Gul husfacade med ufuldendt balkonrækværk, set mod blå himmel. Rækværkskonstruktion mangler paneler og bærere til færdiggørelse.

Billede af en ufuldstændig balkon med sort gulvbelægning, et vertikalt træstolpe og en gul væg med skallede pletter, omgivet af grønne træer.

Billede af en ubebygget balkon med træstolpe, uden rækværk, set fra siden. Der er også en bred udsigt over en grøn have.

Billede af en ufuldstændig altanrækkeprojekt med gul væg og sort metalkant. Vegetation og en grøn kasse ses i baggrunden.

Ufærdigt balkongrækværk med åbent sidepanel, mangler vertikale brædder. Baggrund viser en grusvej og grøn have.

Billede af ufuldstændigt bygget balkongrækværk, med gule lodrette paneler og en dør, hvor arbejdet på rækværkets konstruktion endnu ikke er afsluttet.

Åsa Lund
Det der er ikke en altangulv du har men et falsat pladstag...

Hvis du får eksempelvis snelast på øverste tag, er der risiko for, at stolpen midtpå stanser lige igennem pladen. Kort stolpen lidt og læg en underlag af et bræt under for at fordele lasten på en større overflade.

Så bør du bygge en slags terrasse for at kunne gå der. Tænk da på, at vand/sne der kommer ind på altanen skal kunne løbe ud i forkant.

Hvilken slags balustre du skal have på rækværket er kun smag og behag, hvilken følelse du vil skabe.

Hvis du vil bevare den gamle følelse inde på altanen, kan du vælge enkle lægter 25*45 udenpå panelet, som sidder nu. Hvis du vil have en lidt mere "romantisk" følelse, skal du måske overveje perlestaff ligefrem?

Helt korrekt, en trall behöver jeg også. Er så optaget af rækværkets opbygning, at jeg glemte at spørge om trallen også.
En vis hældning på tralgulvet med andre ord. Er det tilstrækkeligt, at jeg skruer små kiler fast under skræmmeværket nærmest facaden, så det får et fald nedad?

Interessant synspunkt med stolpen og vægt fra sne..skal definitivt undersøge det nærmere, tak!

Tak også for øvrig info i spørgsmålet!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.