Jeg har tidligere installeret en stang i soveværelsesloftet for at hænge ud ryggen i, brugte dengang en pinnexpander, M10x90, det sad ORDENTLIGT, men det jeg nu ønsker at sætte op (vedhæftet billede) i betonloftet i stuen skal være lidt mere æstetisk, vil kunne demontere beslaget uden at en gevindstang bliver tilbage i loftet som ved installation med pinnexpander (hvor der så skal vinkelslibes jævnt), har så set alternativet "slaganker" men ved ikke om det er lige så holdbart? Det skal kunne klare min kropsvægt (80kg) i bevægelse.
Ser mere ud som et beslag til en voksen gynge😬😀R robin_nerf sagde:Jeg har tidligere installeret en stang i soveværelsesloftet for stt hænge ud ryggen i, brugte dengang pindexpander, M10x90, det sad ORDENTLIGT, men det jeg nu ønsker at sætte op (vedhæftet billede) i betonloftet i stuen skal være lidt mere æstetisk, vil gerne kunne demontere beslaget uden at en gevindstang bliver tilbage i loftet som ved installation med pindexpander (hvor det så skal vinkelslibes lige), har så set alternativet "slagancre" men ved ikke om det er lige så holdbart? Det skal kunne klare min kropsvægt (80kg) i bevægelse.
Har ikke behov for at det skal gå hurtigt, slagankrene (4stk i alt) tager så lidt tid som det tager så længe det sidder godt nok i loftet til en mandskropF fribygg sagde:
Essves eller Hiltis slaganker (Hilti har eksisteret i 50 år, tror jeg) bores ind, så hele hylstret går ind + 5 mm, og derefter bruges et don beregnet til det. Det er fint at tage et hvilket som helst don, der passer ind i hylstret, og slå kilen, der findes i det, helt ned i bunden. Man kan også først slå kilen ind og derefter skrue en lang bolt i og stramme, de sidder utroligt fast og kan ikke tages ud igen. Det gør ikke noget, da de sidder så dybt.
Klik her for at svare