Hej!
Har lige købt nyt hus og begyndte at rive lidt og fandt dette. Hvad tror I, det er for en slags skimmel? Føles meget “skummende”, næsten som blødt fugeskum.

• Væg af råt træ med hvid skummende belægning, muligvis skimmel eller fugemasse, synlige trækonstruktioner og rør.
  • Trævæg med hvidt, skumagtigt skimmel på overfladen, som ligner blødt fugeskum mellem træpladerne.
  • Skimmeldannelse på trævæg, ser skummende ud og minder om blød fugeskum.
Åsa Lund
Dufter det champignon?
Det ser ud som hussvamp, især det sidste billede.

Åsa Lund
Overvejer om det er et gammelt angreb af hussvamp, der delvist er saneret og afhjulpet? Der er gamle brædder med svampemycel på, og så nyt træ lige ved siden af.
Er der fugt et sted i konstruktionen?
Google hussvamp og sammenlign billederne med dit hus.

Ja, de har været der før og forsøgt at lappe lidt før. Hvad mener du med dykket et sted i konstruktionen? Ingenting føles fugtigt i dag, så det bør være en gammel skade, som ikke er udbedret 100 procent.

Åsa Lund
Det som er morkent bør fjernes, særligt vigtigt hvis det er bærende dele.
Jeg ville ikke have ønsket angrebet træ i mit hus.
Det gamle angreb med svamp skyldtes nok, at rørene i væggen lækkede, de ser delvist udskiftet ud.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Jeg vil fjerne så meget som muligt. Læste noget om at behandle med Bora-noget. Hvad tror du om det?

Åsa Lund
Boracol
Fjerner nok ikke det som findes?
Måske forebyggende mod ny svamp.
Husker faktisk ikke
Det vigtigste for fremtiden er at holde øje med, at betingelserne for svampen ikke opstår igen. Dvs ingen ny vandskade

• Synes
Nicklas Särnblom
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.