Hej,

Sidste sommer opdagede vi, at en del af panelen var revnet op på vores udestue, problemet skyldes hovedsageligt, at indfatningen ved vinduet har bagfald, så vådhed kommer ind i konstruktionen. Jeg reparerede og tætnede det midlertidigt, og nu er det tid til at udbedre.

Den grundlæggende konstruktion er reglar, der ligger direkte på betonplader. Udendørs terrassebrædderne består af imprægneret træ, væggen ser dog ikke ud til at være imprægneret? Føler man ned på den regel, der ligger mod pladerne, føles den fugtig og også blød præcis, hvor stolpen går op.

Spontant føles dette som en dårlig løsning, og et gæt er, at den tidligere ejer selv har bygget det. Jeg ville gerne skifte alt, men det er et stort arbejde, da det ligger nederst og er en vigtig del af den bærende konstruktion. Er der en god løsning for dette udover at rive hele væggen ned?

Billeder af det: https://imgur.com/a/OdczL9s

Valgte at rive alt ned, og det viste sig, at reglen, der ligger i bunden, var helt opbrudt. Trykkede man en skruetrækker ned i den, kom der vand op.

Nu bliver det til at lægge ny imprægneret regel på syllpapp, så må vi håbe, at det holder bedre. Jeg vil også bruge imprægneret træ i selve konstruktionen af væggen for at være på den sikre side.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.