Hej Byggahus! Projekt overetage står præcis færdigt efter ca. 2 års arbejde. Det betyder selvfølgelig, at fruen beder mig rive trappen for at se, om den kan restaureres.

Jeg brød den plade løs, som var limet fast på trappetrinnet, for at undersøge, hvilken trappe vi har. Mit spørgsmål er, om det er mest passende, muligt og smart at forsøge at bruge den ældre trappe, eller om man skal forsøge at sætte en ny op som de tidligere ejere har gjort, bare med en stil, vi kan lide. Hvis det er muligt, med lidt mere arbejde at få den gamle trappe flot igen, er det naturligvis en bonus, da vi værdsætter ældre detaljer.

Jeg vedhæfter billeder. Kom gerne med al den input, I har. Alt, I ved om materialer, forskellige forhindringer, I er stødt på, samt om I kan se, hvad det er for en trappe, vi har ud fra billederne.

• Gammelt trappetrin i træ med skadet overflade, omgivet af nyt, lyst gulv. En malerbøtte og værktøj ses i baggrunden.
  • Gammel trappe med slidt træ betrækket, afsløret efter at have fjernet en limet plade, står klar til vurdering af restaurering eller udskiftning.
  • Gammelt trappetrin med synlig slitage og afskalning af træoverfladen, der afslører ældre trælag.
  • Slidt trætrappetrin med rester af lim og skader i overfladen. Træets struktur er synlig, hvilket tyder på tidligere påført beklædning.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.