Jag var på lägenhetsvisning i ett hus som är byggt på 50-talet. På en av väggarna i vardagsrummet hade putsen släppt från väggen bakom tapeten. Mäklaren sa att föreningens tekniska förvaltare hade varit där och tagit bilder och undersökt genom att knacka på väggen och konstaterat "det är bara putsen som släppt". Det är en stor HSB förening på drygt 400 lägenheter med god ekonomi. Husen ser fina ut på utsidan och jag har inte sett några tendenser på att det finns några fuktskador. Tapeten vill vi ändå byta. Är det bara så enkelt att putsen är gammal, porös och har släppt eller kan det finnas några underliggande problem så att man vill ta in en ytterliggare bedömning? Om det inte är några andra problem, är det bara att ta bort tapeten och putsa om på de områden där putsen släppt (själva eller med hjälp av hantverkare)? Vad tänker ni?