Er i gang med at lave et nyt badeværelse derhjemme, har opbygget gulvet og trukket alt afløb og limet gulvspånplader på. Problemet nu er, at jeg har 2 ydervægge i blåbetong, de andre 2 er indvendige vægge af plyfa spån. Som billederne viser før og efter, har jeg gipspudset op 50-60 mm på de 2 ydervægge og ført afløb samt vand ind i ydervæggen, hvilket bør klare sig fra frost, da jeg tænkte have varm gulvvarme på "er sj røris så". Egentligt burde jeg have oplistet og sat plyfa gips på ydervæggene også, men nu blev det så her. Problemet er, at væggene ikke er helt jævne og lige efter min pudsning, så spørgsmålet er, hvordan jeg løser det nemmest: spartle, og hvis ja, hvilken spartel bærer op fliser, eller lime vådrumsgips på min pudsning, men da falder det lidt, at min gulvbrønd til brusebadet ikke kommer til at ligge midt i, som jeg har planlagt, og der bliver lidt luft mellem vådrumsgipset de steder, hvor der ikke bliver lim, og måske bliver mine vandrør i væggen ikke frostfrie, og at hænge en stor kommode i det er ikke det bedste? Jeg ved ikke, hvor lige og uden skavanker væggene skal være for at sætte fliser på, måske er det nemmere at vælge mindre fliseplader. Så skal jeg spartle på det, jeg har gjort forkert med gipspudsen eller lime vådrumsgips på væggene?
før og efter holder en planke, der viser, at det varierer omkring 1-8 mm her og der typisk.
Men hvordan pudser jeg lige, hvis der er lidt buler på midten, og hvis jeg vil pudse så lidt som muligt, eller findes der mindre aftræksbaner at købe end 10mm?
Ah gode tips, tak! Nogen tip til spartelmasse, der kan holde fliser og ikke tørrer, før man har nået at blande det, for mistænker at sandspartel og vådrumsspartel ikke er beregnet til at bære fliser, men at det skal være cementbaseret?