Tjaba.
Jeg har lyst til at sætte en mineritskive op bag den kommende kamin, derefter pudse tyndt eller gøre noget andet, der giver en pudsstruktur, og endelig male med hvid silikatfarve (for den er vel varmebestandig?).
Jeg ville også gerne have, at der blev lidt striber i pudsen, eller i det der ligner puds. Jeg ved ikke, hvad det hedder, skuret overflade?
Omtrent sådan her:
Jeg håber, nogen har et tip om, hvilket materiale på mineritskiven der kan være passende.
Jeg har lyst til at sætte en mineritskive op bag den kommende kamin, derefter pudse tyndt eller gøre noget andet, der giver en pudsstruktur, og endelig male med hvid silikatfarve (for den er vel varmebestandig?).
Jeg ville også gerne have, at der blev lidt striber i pudsen, eller i det der ligner puds. Jeg ved ikke, hvad det hedder, skuret overflade?
Omtrent sådan her:
Jeg håber, nogen har et tip om, hvilket materiale på mineritskiven der kan være passende.
Det må under alle omstændigheder tåle en vis forhøjet temperatur over lange perioder. Jeg ved ikke rigtig, hvor varmt det bliver der, men f.eks. en plastfarve tror jeg ikke holder i længden.
Kan man blande sand i silikatmaling og så male med dette?
Kan man blande sand i silikatmaling og så male med dette?
vil bare sige, at man ikke må polere på minerit ifølge deres sælger, men brug Aquapanel udvendige plade i stedet.
Man kan og man må. Gjorde det selv en gang. Dog ikke bagved ovnen.Mikael_L sagde:
Den overflade burde vel næsten kunne opnås med en kalkbørste. Er man lidt let på hånden og har en puds, som er finkorning, så burde det gå.
Men hvad er minerit for en skod-plade egentlig. :OFredrik.engdahl sagde:
Er den lavet af sukkerglasur eller ... :x
Går i stykker, hvis der klinkes på den, går i stykker, hvis der pudses på den ... :@
Det er vel kun masonit og treetex, der er dårligere plader. Jeg skal aldrig aldrig aldrig nogensinde mere købe en mineritplade. :@
Tag Aquapanel men køb 2. Du kommer til at knække en, inden den kommer op.
Jeg ville tage minerit og prime med primer+sand. Så "male/spartle på" med farvet spartel. Struktur med tapetseringsbørste.
Klart. Men så ville jeg gøre.
Hvorfor ikke klæde den med granitsten?
Eller bare påføre udendørsfix til klinker og skabe struktur i denne? Den er oftest cementbaseret.
Jeg ville tage minerit og prime med primer+sand. Så "male/spartle på" med farvet spartel. Struktur med tapetseringsbørste.
Klart. Men så ville jeg gøre.
Hvorfor ikke klæde den med granitsten?
Eller bare påføre udendørsfix til klinker og skabe struktur i denne? Den er oftest cementbaseret.
Senest redigeret:
Ja fix burde vel også gå godt at "pusse" med, i et ganske tyndt lag.
Ja hvis nu minerit tåler fix da ... :x
Jeg har allerede nogle mineritskiver, som jeg har syntes det var rart at få brugt.
Men hvis nu mineritskiver er sådan noget skidt så må jeg måske smide dem. Og i stedet købe en kvalitetsskive, der hedder gipsskive i stedet. d^_^b
Ja hvis nu minerit tåler fix da ... :x
Jeg har allerede nogle mineritskiver, som jeg har syntes det var rart at få brugt.
Men hvis nu mineritskiver er sådan noget skidt så må jeg måske smide dem. Og i stedet købe en kvalitetsskive, der hedder gipsskive i stedet. d^_^b