23,168 læst ·
25 svar
23k læst
25 svar
Pudse kældervæg. Hvilken puds?
Fået tilbagemelding fra Weber vedrørende valg af mørtel:
”I betragtning af byggeåret bør den eksisterende puds bestå af kalkprodukter. Af den grund foreslår jeg, at I anvender hydrauliske kalkprodukter til reparationerne. Ellers er der risiko for, at du får en stærkere mørtel ovenpå en svagere, hvilket blandt andet kan føre til revnedannelse.
Findes der overflader med plastikmaling, er det godt at skrabe al maling af og tyndpudse.
Lad overfladerne stå umalede for at ånde så godt som muligt. En slemmet overflade er jo flot, som den er. Et tip er først at bearbejde overfladen med et fugtigt filtbræt og derefter afslutte med en fugtig kalkbørste, der trækkes horisontalt. Rustikt og flot i al sin enkelhed. Vil du alligevel male, kan du tjekke vores kalkbaserede farver ud.
Forslag til egnede produkter:
Webercal 109
Webercal 159
Webercal 158
Webercal 148”
”I betragtning af byggeåret bør den eksisterende puds bestå af kalkprodukter. Af den grund foreslår jeg, at I anvender hydrauliske kalkprodukter til reparationerne. Ellers er der risiko for, at du får en stærkere mørtel ovenpå en svagere, hvilket blandt andet kan føre til revnedannelse.
Findes der overflader med plastikmaling, er det godt at skrabe al maling af og tyndpudse.
Lad overfladerne stå umalede for at ånde så godt som muligt. En slemmet overflade er jo flot, som den er. Et tip er først at bearbejde overfladen med et fugtigt filtbræt og derefter afslutte med en fugtig kalkbørste, der trækkes horisontalt. Rustikt og flot i al sin enkelhed. Vil du alligevel male, kan du tjekke vores kalkbaserede farver ud.
Forslag til egnede produkter:
Webercal 109
Webercal 159
Webercal 158
Webercal 148”
For at undgå dette problem så huggede jeg den gamle puds væk og derefter satte jeg en stålbørste i boremaskinen og børstede hele væggen. Nu har jeg ren beton (hulsten) at pudse på og kan bruge hvad jeg vil.....og det jeg monterer sidder fast.G Gräsand sagde:
Havde præcis som Weber anbefaler kørt kalkmaling på det der, eller rigtig silikatmaling som er et pulver, som man blander med det der hedder vattenglas. Al færdigblandet silikatmaling indeholder vel en slags organisk polymer?
Alternativt faktisk drænere. Rigtigt fra begyndelsen ligesom.
Alternativt faktisk drænere. Rigtigt fra begyndelsen ligesom.
Når det kommer til krigsbetong, hvordan reparerer man bedst huller i den type væg? Eftersom væggen delvist består af store sten, efterlader de jo meget luft efter sig, hvis de falder ud. Jeg forestiller mig, at det måske ikke er godt med en for stærk reparationsmørtel med tanke på, hvor blød væggen er?
Syntes det som plastfarve, stemmer det? Banke pudsen ned føles som en mulighed. Satineringmaskine med stålbørste måske virker. Jeg sleb væk masser med sådan farve plus gipsspartel for mange år siden. Det var ingen fornøjelse, i dag havde jeg taget ind sandblæserfirma og taget alle rum samtidig i kælderen.
Enig. Når det gælder silikatmaling, har hornbach sin egen, som ikke er færdigblandet, men som bruges med deres silikatbinder. Det system har jeg brugt med godt resultat.Fulkemisten sagde:
Må jeg gætte på, at fyringskedlen blev fjernet for mere end 5 år siden og ikke blev erstattet med radiatorer, ventilation og/eller affugter?
Så længe man har en varmekilde, der suger luft ud, håndterer huset fugten udefra, men når kedlen forsvinder, opbygges fugten. Dræning er rart, men en god affugter og en radiator er billigere, og det især da gulvet ikke drænes.
Så længe man har en varmekilde, der suger luft ud, håndterer huset fugten udefra, men når kedlen forsvinder, opbygges fugten. Dræning er rart, men en god affugter og en radiator er billigere, og det især da gulvet ikke drænes.
Klik her for at svare
