Silikat kræver mindst brugsklasse C og Kalkbruk ligger i E så det er kalkfärg som gælder.
Nogle maler alligevel med Silikat, og det kan fungere, fordi det er indendørs, men man er ikke garanteret det, så det er op til hver enkelt at tage chancen, men går det dårligt, så har man heller ingen mulighed for at reklamere.