Jeg har banket al pudset af skorstenen, da det sad løst. Nu vil jeg grovpudse skorstenen for derefter at sætte skifer på den. Hvad skal jeg bruge? Årsagen til, at jeg vil pudse væggen, inden jeg sætter skifer, er, at den er meget ujævn, +/- flere cm. I Bauhaus foreslog de gipsmørtel, men det føles som om, at gipsbaseret puds kan have en varmeisolerende effekt, og jeg vil have, at skiferoverfladen skal fungere som et varmeelement i rummet. Så - hvad skal jeg bruge? Ngn som ved?
Man kan også anvende universalspartelmassen Maxit 4040 (220kr hos Beijer). Den er også let at arbejde med, tørrer hurtigt, kan lægges på i tykke lag og føles mere solid end gipsmørtel. Selv sprayede jeg murstocken med primer for at være på den sikre side. Bland ikke for stor portion ad gangen.
Ok, tak for svar. Jeg kører på gipsputs - det ser ud til at være det de fleste anbefaler.
/Christer
/Christer
Hmm hos mig sagde skorstensfejeren, at jeg ikke måtte beklæde skorstenen med hverken plader eller andet p.g.a. at man skal kunne se, om der opstår revner..
Har også banket lidt løs kalkmørtel væk, som jeg vil jævne ud med mur- og pudsemørtel C for derefter at male.
Har også banket lidt løs kalkmørtel væk, som jeg vil jævne ud med mur- og pudsemørtel C for derefter at male.
Jeg ville pudset med c-brug, mest fordi jeg ved, at elasticiteten er ok til formålet plus at det tjener som et fuldgyldigt underlag for allehanda plader. Elasticiteten i gipsbyg ved jeg intet om...
Og apropos Alphas indlæg: tjek med din skorstensfejer hvad han mener. De har en evne til at variere krav og bestemmelser helt usystematisk indbyrdes
Og apropos Alphas indlæg: tjek med din skorstensfejer hvad han mener. De har en evne til at variere krav og bestemmelser helt usystematisk indbyrdes
Klik her for at svare