Er i gang med at renovere et badeværelse fra 60'erne. De har brugt tjærepap som tætningslag under fliserne. Jeg skal pudse væggen op for at få den glat inden tætningslaget, hæfter C pudsemørtel på det sorte lim?

Revne vægge i 60'er-badeværelse, delvist dækket med sort tjærepap under fliser. Tæthedssikret område skal glattes før renovering.

Nej det behøver du fjerne, tænk på at der kan være asbest i limmet

nino nino sagde:
Nej det behöver du ta bort, tänk på att det kan være asbest i limmet
Fæster ikke gipsmørtel ellers? de har jo flisebelagt på tjærepap og fået fæste på det, så da må vel fliseklæber ellers fæste på limmet?
Vil undgå at sprede det, hvis jeg sliber det væk.

Ved faktisk ikke, men en badeværelsesrenovering er så dyr, at jeg ikke ville have taget chancen

Nej, det hæfter ikke på det der, har selv samme skidt på en væg i garagen (det er en gammel ydervæg) og der vil jeg leje en betonfræser, før jeg pudser væggen. Pudset er faldet af overalt, hvor dette klistrede sidder.

• Synes
oscarwww og 1 anden
  • Laddar…
N
Kører du gypsums dyre rosa primer før, så hæfter weber gipsmørtel på dette, er jeg overbevist om.

----det tager nogle minutter at fjerne med en betonfræser så jeg tænker i hvert fald ikke tage chancen.....:)

• Synes
nino
  • Laddar…
Kan ikke huske procentsatsen.. men det er vel mindst 60 % der skal fjernes for ikke at få dobbelte tætningslag.. DVS den gamle væg skal kunne ånde.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.