Har et kælderrum som har haft træreglar og fanerplader siden '75, da disse blev fjernet, syntes jeg, at trædelene så forholdsvis gode ud bagved, ingen mug eller påvirkning bortset fra på den vandrette regel nederst, som var ret morken. Så havde pudsen sluppet på store dele, men overordnet set måske ikke så mærkeligt, når det har været indbygget i 50 år.
Under alle omstændigheder tog jeg en murer med her for at ordne væggene, så vi kunne male dem. Jeg var helt indstillet på, at det ikke ville blive helt glat og have struktur.
Underlaget er en slags stenblokke (se billede). Mureren smed Grundningsmørtel A på de dele, hvor pudset havde sluppet, og derefter KC Puds B.
Tingene bliver ikke altid som man har tænkt sig, da jeg havde forventet, at hele væggen ville have en homogen overflade og ikke den søm, der blev nu, samt alle småreparationer. Men det ordner maleren... (i dette tilfælde mig).
Så mit spørgsmål er, hvordan løser jeg dette. Hvad kan jeg lægge på som "overfladelag" på dette.
Kan man lægge et tyndt lag med noget puds igen? Eller findes der noget andet godt.
Jeg er ikke ude efter en perfekt, glat overflade bredspartlet med finspartel, det må gerne have lidt struktur.
Tips og idéer modtages taknemmeligt.
Under alle omstændigheder tog jeg en murer med her for at ordne væggene, så vi kunne male dem. Jeg var helt indstillet på, at det ikke ville blive helt glat og have struktur.
Underlaget er en slags stenblokke (se billede). Mureren smed Grundningsmørtel A på de dele, hvor pudset havde sluppet, og derefter KC Puds B.
Tingene bliver ikke altid som man har tænkt sig, da jeg havde forventet, at hele væggen ville have en homogen overflade og ikke den søm, der blev nu, samt alle småreparationer. Men det ordner maleren... (i dette tilfælde mig).
Så mit spørgsmål er, hvordan løser jeg dette. Hvad kan jeg lægge på som "overfladelag" på dette.
Kan man lægge et tyndt lag med noget puds igen? Eller findes der noget andet godt.
Jeg er ikke ude efter en perfekt, glat overflade bredspartlet med finspartel, det må gerne have lidt struktur.
Skulle nok have lagt et tyndt lag puds og så kostet det ud, så får du en homogen pudset overflade som bliver god 👍H hajnes sagde:Har et kælderrum som har haft træregler og finerplader siden ’75, når disse blev revet væk så synes jeg stadig at trædelene så forholdsvis godt ud bagved, ingen skimmel eller påvirkning foruden på den vandrette regel nederst som var ret rådden. Så havde pudset sluppet på store dele, men overordnet måske ikke så mærkeligt når det har været indbygget i 50 år.
Under alle omstændigheder, tog jeg en murer ind for at fixe væggene så vi kunne male dem. Jeg er helt indforstået med at det ikke skulle blive helt glat og have struktur.
Underlaget er en slags stenblok (se billedet). Mureren smed Grundningsbruk A på de dele hvor pudset havde sluppet, og så KC Putsbruk B.
Tingene bliver ikke altid som man havde tænkt, da jeg havde forventet at hele væggen ville have en homogen overflade og ikke den samling der blev nu, samt alle småreparationer. Men maleren fixer det... (i dette tilfælde mig).
Så mit spørgsmål er hvordan løser jeg dette. Hvad kan jeg lægge på som "overflade" på dette.
Kan man lægge et til tyndt lag med noget puds? Eller findes der noget andet godt.
Jeg er ikke ude efter en helt glat overflade udspartlet med finspartel, må gerne have lidt struktur.
Edit: det bliver det absolut nemmeste for dig at gøre
Tak for svaret. Enkelhed kan vi godt lideL Lechuza sagde:
Fortsæt med samme "KC Pudsbruk B", eller skal jeg gå over til C?
Ved desværre ikke, hvad den gamle puds er for noget. Min vurdering er, at den er ældre end 75, da væggene blev sat op. Edit: men ikke ældre end 45 (da huset blev bygget)
Klik her for at svare