Har trukket lidt el til kælderen. Overvejer nu at pudse hullerne igen efter at have skåret op dele af væggen. Læste på nettet, at man skal bruge murpuds B eller C. Ved ikke, hvilken der er bedst til min væg?
Samtidig undrer jeg mig over, om man kan pudse direkte på væggen, selvom der sidder maling? Eller skal jeg slibe malingen væk der, hvor jeg skal pudse, for at det skal holde?
Jeg vil anbefale, at du udskifter dåserne til en pudsdåse eller en spordåse. Selv kan jeg godt lide disse: https://www.elbutik.se/product.html/spardosa
De findes også hos Jula, men jeg tror ikke, de har ekstra studser der.
Det ser betydeligt mere professionelt ud at have studser, som du fastgør slangen i, i stedet for bare huller sådan der.
Det vil blive svært at afkorte rørene i dåsen på en god måde bagefter.
Spordåsen/Pudsdåsen kommer også med et pudscover. Hvilket gør, at du kan pudse over den, når du reparerer væggen. Derefter skal du blot skrabe pudset væk ved at bryde coveret af. Så bliver der en perfekt pudsekant rundt om dåsen.
Selv har jeg repareret med gipsmørtel, når jeg har skåret spor. Men der spartlede jeg hele væggen med mediumspartelmasse bagefter. Skal du pudse, ville jeg bruge pudsemørtel c. Det kan være en god idé at vande lidt inden, så pudset ikke tørrer ud for hurtigt.
Skrab malingen af. Prime skal du gøre for vedhæftning. At slamre kan også fungere. Afhængigt af, hvad du har for hårdhed i pudsen, bruger du enten en lige så hård puds eller en blødere. Formentlig er det c mørtel i overfladelaget. Kør et tyndt lag puds længst inde i b klasse, og kør c klasse maks 3 cm længst ude. Hvil et døgn mellem pålægning af forskellige pudsmørtler. Vil du male bagefter er det enten silikatmaling eller kcmaling. Der skal gå mindst syv døgn inden maling.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.