Jeg har efterisoleret et par vægge på villaen og lagt fibercementplader yderst, og nu vil nogle i husstanden have disse pudset og samtidig pifte garagen op med ny puds...

Jeg har besøgt et par firmaer og også talt med den lokale "murer", og jeg får forskellige svar fra alle... 😅

Det nemmeste skulle være garagen, den er tidligere pudset betonelementer og lavet engang i slutningen af 70'erne. Mureren og jeg er enige om, at det ser ud til at være almindelig pudsemørtel og ikke kalkmørtel på væggene i garagen.
Så jeg tænkte at grunde med Grundermørtel A og så gå med pudsemørtel B, da garagen er ret "stabil" og væggene nu er ret rene, da al den gamle puds er faldet af ret let.

Beijer bygg-specialisten og den lokale murer synes, at jeg bare skal køre med Pudsemørtel B KC direkte på garagevæggene og ikke behøver at grunde... Hornbach og den lokale ekspert på XL Bygg siger som jeg tænker A+B...

Så for garagen, er det kun B KC, eller grunding A + pudsemørtel B?

Villaen med fibercementpladerne er lidt mere kompliceret, og her har jeg ikke mindre end tre bud:
1) grunding A + pudsemørtel C
2) grunding KC + pudsemørtel B KC
3) pudsemørtel B fiberforstærket

Forslag 2 og 3 er jeg ikke meget begejstret for, da det bliver utroligt meget dyrere... Men man kan forestille sig at alternativ 3 kan være bedre på lang sigt, da fibercementpladerne ikke er helt "stabile", men kan bevæge sig lidt ind/ud...
Ville det være bedre bare at betale mere og bruge fiberforstærket puds B på fibercementpladerne...?

Samtlige pudsninger med pudsnet, selvfølgelig (fibercement skulle være med glasfibernet)!
 
N
Man får jo bedre svar, hvis man indsætter nogle billeder.
Kan eventuelt komme med råd da.
 
Det blev fiberforstærket pudsmørtel B med glasfibervæv... Får se om noget år om det sidder fast...

Vandede først og lagde på ca. 4-5 mm og skruede glasfibervævet i den våde mørtel og pudsede så efter det havde tørret lettere 6-8 mm.
 
N
Ok, forstår hvad du skriver.
Men hvordan blev udseendet?
Mener selvfølgelig, indsæt billeder.
 
Senest redigeret:
Nu er det jo klart, men kan byde på efter-billeder alligevel... 😊

Udendørs trappeopgang med nymalet mur, stige og havearbejde i baggrunden. En gul og orange elledning ses på betongulvet.
Nyrenoveret murstensvæg med en plastikafdækket dør og en udendørs stikkontakt med ledning.
Væg med nypudset hjørne viser resultatet af en renovering, hvor overfladen fremstår jævn og ensartet.
 
  • Synes
Mathias Lindberg3 og 2 andre
  • Laddar…
Det blev jo flot! Skal lave min sokkel med fibercementplade nu, hvilke plader brugte du, og hvordan skar du dem?
 
R Rilpey sagde:
Det blev jo flot! Skal lave min sokkel med fibercementplade nu, hvilke plader brugte du og hvordan skar du dem til?
Tror jeg købte dem hos Byggmax... Brugte en gammel savklinge og filede og skar lidt efter.
 
N
anders07 anders07 sagde:
Nu er det jo klart, men kan tilbyde efter-billeder alligevel... 😊

[billede]
[billede]
[billede]
Ser godt ud.
 
Flot!
Sidder pudsen stadig fast sådan her et år senere?
 
S Sir_fixalot sagde:
Flot!
Sidder pudset stadig fast sådan her et år senere?
Joda! Og ingen revner heller
 
  • Synes
Sir_fixalot
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.