Hej,

Skal lægge nyt gulv i lejligheden og er derfor begyndt at fjerne fodpanelerne. Bag fodpanelerne er det, hvad jeg kan gætte mig til, puds med rørmåtte.

Jeg undrer mig over, om jeg virkelig bare kan købe puds og smide det på uden at gøre noget mere. Jeg har fjernet al puds, der sad løst, men jeg undrer over, hvor meget jeg skal fjerne, før jeg kan lægge ny puds? Problemet med at fjerne mere er, at puds fra længere oppe på væggen falder ned og skaber huller.

Mit spørgsmål er altså, om det er nok at støvsuge det løstsiddende væk og bare smide ny puds på?
Og hvilken puds skal jeg i så fald bruge? Tykkelsen på den nye puds er mellem 5-30 mm.

Brudt puds og afskallede vægafsnit med afsløret vassmatte bag fjernede fodlister. Løst pudsmateriale ligger på gulvet. Billede af væg langs gulv med fjernede gulvlister, afslørende nedfaldende puds og skader bag ved listerne på et hvidt trægulv.
 
Gipsputs er helt klart nemmest at bruge for en nybegynder. Søg på "gipsputs" her på forummet for tips om, hvordan det bruges.

Skal du genbruge gulvpanelerne? Sørg i så fald for at opbevare dem plant, så de ikke bliver skæve. Det bliver svært nok alligevel at få dem tilbage. Har gjort præcis samme operation i min lejlighed.
 
Hej!
Det blev weber gypsum efter lidt søgning. Har pudset bag alle lister og må sige, at det var utroligt let at arbejde med og smidigt!
Nu mangler kun maling af væggene og gulvlægning, inden jeg kan sætte nye lister fast!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.