Hej på jer, måske forkert delforum men skub mig gerne i den rigtige retning, hvis det skulle være sådan
Det er sådan, at vi ville have brug for at arrangere et midlertidigt ekstra rum på vores overetage, som det er nu, er det på følgende måde:
Trappe op
kortsiden, 2 værelser
langsiden, toilet og et garderobeskab
kortsiden, 4 vinduer
langsiden, tomt bortset fra skråtag..
Hvordan pokker skal man løse dette på den nemmeste måde? At smække en væg lige over og miste alle vinduer føler jeg ikke for. Rummet behøver ikke have vinduer og vi behøver ikke tænke på el heller, da vi løser det sådan.
Hvordan ville I have gjort det? Helst skulle jeg kunne gendanne det på en enkel måde
Det er sådan, at vi ville have brug for at arrangere et midlertidigt ekstra rum på vores overetage, som det er nu, er det på følgende måde:
Trappe op
kortsiden, 2 værelser
langsiden, toilet og et garderobeskab
kortsiden, 4 vinduer
langsiden, tomt bortset fra skråtag..
Hvordan pokker skal man løse dette på den nemmeste måde? At smække en væg lige over og miste alle vinduer føler jeg ikke for. Rummet behøver ikke have vinduer og vi behøver ikke tænke på el heller, da vi løser det sådan.
Hvordan ville I have gjort det? Helst skulle jeg kunne gendanne det på en enkel måde
For hvor længe gælder dette?
Lysindfald højt oppe for ikke at få et rum helt uden vinduer og spænde væggen mellem gulv/loft og væg/væg er mine første ideer til, hvordan det kan løses.
Lysindfald højt oppe for ikke at få et rum helt uden vinduer og spænde væggen mellem gulv/loft og væg/væg er mine første ideer til, hvordan det kan løses.
Skitse med nogenlunde rigtige mål ville jo lette betydeligt. Hvad skal rummet bruges til? Arbejdsrum, soveværelse, opbevaring, hobbyrum, skydebane, computerspilsrum, serverrum, hjemmebio........? Alt har jo sine egne krav til plads, lofthøjde og formfaktor. Hvis der ikke er krav til lydisolering, kan man jo ordne en hel del ved hjælp af gardiner, som jo LET kan gendannes.

Målene kan ikke stemme nu ser jeg, må være bredere
Skitserede lidt hurtigt, håber det er godt nok ellers må I råbe op
Rummet skal bruges til Soveværelse og gardiner har vi overvejet men vi føler at det ikke er nok, uden det må være at man kan lukke en dør bag sig.
Det enkleste, når det gælder placering, er vel at kopiere det øverste af de to soveværelser til højre. Så er det vel, som snuttjulle foreslår, nemmest at spænde væggen fast mellem gulv og loft uden at gøre skade på nogen af dem. Den nemmeste måde at gøre det på er vel at lægge en regel på gulvet, en i loftet og så et par stående regler, der er nogle millimeter for lange, og så banke dem på plads stille og roligt.
Spørgsmålet er jo også, hvad du bruger det store rum til i dag, og hvordan indskrænkningen af arealet påvirker det.
Spørgsmålet er jo også, hvad du bruger det store rum til i dag, og hvordan indskrænkningen af arealet påvirker det.
Klik her for at svare