Isolering i et loft med synlige bjælker og et område uden isolering, relateret til installationen af en motorstyret projektordug. Jeg har tænkt mig at lægge et lærred op i mellemtaget i vores hus. På billedet ses taget, og min tanke er at fastgøre lærredet (18kg) i en bjælke og skære en sprække i loftgipsen, hvor lærredet kommer ned.
Lærredet er motorstyret, og der findes en ekstern sensor til fjernbetjeningen. Strøm er tilgængelig i undertaget.

Hvad skal jeg tænke på med isoleringen og dampspærren?

Lærredet i sig selv kan ikke ligge inde i isoleringen, da det kan blive overophedet, og så skal dampspærren vel lægges på en eller anden måde?

Mvh,
Anders

Efter lidt mere research ser følgende ud til at være "rigtigt":

- Jeg fjerner isoleringen på loftet (koldloft)
- Jeg saver en sprække i gipsen, som også skærer fugtspærren over.
- Monterer dugen og sikrer, at den fungerer korrekt.
- Bygger en kasse rundt om dugen med krydsfinér med tilstrækkelig luft, så dugen ikke bliver varm.
- Lægger ny fugtspærre (aldersbestandig plast) over kassen og tætner samlinger med tape.
- Lægger isolering tilbage, også ovenpå kassen.

Lyder det rigtigt?

Mvh,
Anders

Hvorfor bliver lærredet varmt i optrullet tilstand?

Sent from my GT-P7500 using Byggahus

Det lyder ret og rigtigt.

Noseone sagde:
Hvorfor bliver dugen varm i oprullet tilstand?

Sent from my GT-P7500 using Byggahus
Den bliver varm, når man kører den... Der står i instruktionerne, at der skal være 15cm luft på siderne og foran, hvis den hænger på væggen.

Tak, largab!

At den bliver varm, når man kører den, køber jeg, men det tager jo typisk 10 sekunder at køre den ned/op, så varmen må man vel næsten kunne se bort fra, hvad angår overophedning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.