Jeg har ledt efter hjælp på nettet uden helt at finde svar på mine spørgsmål, men tror jeg har fundet et forum, hvor svarene findes. Baggrunden er, at jeg skal bygge en skillevæg med dør i. Jeg er total idiot hvad angår byggeteknik, men har tilstrækkelig viden hvad angår værktøj og håndtering. Dette projekt indeholder dog en del komplicerende omstændigheder, som jeg ikke kan løse på egen hånd.
Hvad skal bygges?
En skillevæg, der er i alt 140 cm lang, 240 cm høj. I denne væg skal der også være en dør uden tærskel. Væggen skal gå skråt fra en væg til en anden, se billede. I væggene, hvor den skal fastgøres, er der i dag metalregler og gips. Gulvet er laminat, og jeg vil meget gerne undgå at ødelægge gulvet, da jeg eventuelt vil kunne fjerne væggen igen i fremtiden. Loftet er enkelt gips. Væggen til venstre på billedet er 10 cm tyk, og jeg vil derfor, at den nye væg skal matche denne tykkelse for at lette spartling og maling.
Hvordan ville I gøre det? Hvordan fæster jeg de nye regler i metalreglerne? Er det overhovedet muligt at gennemføre dette projekt uden at ødelægge mit gulv?
Taknemmelig for alle tips, materialevalg osv. Kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen i mit hoved...