Hej,
Jeg overvejer om dette er en bærende indervæg. Huset er i to plan.
Billederne nedenfor er af væggen, der skal væk, (ikke den kortside med vinstativet)
Billedet her er boret i hjørnet for at se, hvordan limtræsbjælken i loftet går. Den slutter i væggen, hvor vinstativet er. Den hviler på en 45x45 lægte ser det ud som. Derfor lader jeg kortsiden med vinstativet blive.
Her nedenfor har jeg boret et nyt hul for at se, hvordan lægterne i indervæggen er.
Er der nogen, der fatter hvad jeg mener og kan hjælpe?😂
Ja hvad jeg kan se så ser det ud til at være en bærende væg dels fordi bjælken går ind i den, så bjælkelaget ligger på tværs af denne bjælke, og så er den bærende..
Er den sidste del bærende, selvom bjælken ikke er i væggen? Den slutter der, hvor jeg peger.
Husets tagspær går i samme retning som bjælken. Det føles så mærkeligt!
Er den sidste del bærende, selvom bjælken ikke er i væggen? Den slutter der, hvor jeg peger. [billede]
Husets tagspær går i samme retning som bjælken. Det føles så mærkeligt!
Aah er dette på anden etage?
Men der sidder en bærende bjælke i væggen, hvad jeg kan se, ja bjælkerne plejer kun at gå ind et lille stykke i væggene, og så gør man væggen bærende med indsnittede stolper, der bærer en bærende bjælke..
Men mærkeligt, hvis ikke tagstolene ligger tværs/over denne bjælke..
Aah er dette på anden etage?
Men der sidder en bærelinje i væggen, hvad jeg kan se, ja bjælkerne plejer kun at gå en lille smule ind i væggene, og så gør man væggen bærende med udsavede stolper, der bærer en bærelinje...
Men mærkeligt hvis ikke tagstolene ligger tværs/krydser den bjælke...
Det er på første etage. Jeg har nu lagt ind billeder på tegningen. Hvis det hjælper haha
Jeg ville sige, at hele vægstumpen er bærende baseret på den information, du har givet. Bjælkelaget i stuen spænder i husets længderetning, hvorved bjælken og skillevæggen bliver bærende.
Edit: Hvis du har konstruktionsplaner til rådighed, kan jeg give dig et definitivt svar.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.