34,978 læst ·
66 svar
35k læst
66 svar
Problem, sjusket tømrer..hjælp (billeder)
Angående listen ved ventilen; holder med "raveper". Desuden sætter man ikke en ventil så tæt på loftet, at man ikke får plads til lister. Lige så slemt som at sætte afbrydere så tæt på dørkarmen, at man skal lave en udskæring i dørfoderet.
Jeg har lavet et par sådanne montager, og der har jeg fået det meget pænt ved at save+fræse ud i listen for at få god pasform, men det har nok taget 2 timer og resulteret i lidt bygning af skabeloner og lidt prøvestykker, og det er nok ikke mange kunder, der vil betale 1000:- ekstra for det arbejde.nino sagde:
Angående gulvpaneler mod ujævn væg, plejer jeg at trække en tynd stribe med latex på bagsiden af panelet, så er det bare at tørre det af, der presses op mod væggen med fingeren, når man trykker panelet på plads, så forsvinder skyggerne.
Vi vil have det pænt, så det må koste, hvad det vil... måske skulle man prøve det selv... har jo stadig lidt listestykker tilbage fra deres ballade og se, hvor pænt jeg kan få det... det er jo et tricky sted helt klart. Jeg nævnte det også for tømreren, men han sagde bare, at det ikke var noget problem. Tog låget af for nylig og kiggede. Hvor det er smallest er der kun 1-3 mm til loftet. Men hvis man har samlingen i midten og fuger og maler, så ser det måske okay ud... en anden loftliste bliver måske nødt til sidst, eller vi flytter ventilen ned... men så skal man vel også ud på facaden og lave noget? Ikke så sjovt på 4. etage.Daniel78 sagde:Jeg har lavet et par sådanne montage, og der har jeg fået det meget pænt ved at save+fræse i listen for at få en god pasform, men det har nok taget 2 timer og resulteret i lidt bygning af jigs og nogle prøvestykker, og der er nok ikke mange kunder, der vil betale 1000:- ekstra for det arbejde.
Apropos fodlister mod ujævn væg, jeg plejer at trække en tynd stribe med latex på bagsiden af fodlisten, så er det bare at fjerne det, der presset op mod væggen med fingeren, når man trykker listen på plads, så forsvinder skyggerne.
Hvis man bruger akrylfugemasse og glatter det bedst muligt og derefter maler, vil skyggerne også forsvinde? Hvis vi nu ikke laver fodlisten om.
Det kan lade sig gøre, men det vil kunne ses, at fugen ligger ovenpå soklen, men det ser nok bedre ud end mørke skygger.LinusW sagde:
Det er kontraster, der tiltrækker øjnene.
Vi bor i et område, som er bygget i 2006 af en stor byggfirma. (Masser af huse)
Synes, at dine billeder ser ud omtrent som det gør her. Antager, at det er sådan firmaerne arbejder nu om dage. Det skal gå hurtigt, og så fixer man det, hvis nogen klager for meget. Vi er de andre, der bor her, så det er bare at acceptere situationen og selv fikse det efterhånden som man renoverer.
Synes, at dine billeder ser ud omtrent som det gør her. Antager, at det er sådan firmaerne arbejder nu om dage. Det skal gå hurtigt, og så fixer man det, hvis nogen klager for meget. Vi er de andre, der bor her, så det er bare at acceptere situationen og selv fikse det efterhånden som man renoverer.
Ser man på Grand Designs mfl så plejer de at have forskellige folk, først er strukturbyggarna der og bygger huset, så kommer indretningssnickarna og tager sig af indersiden.
Her i vort land så ser det ud til at "snickare" skal klare alt, dog så er det jo varierende resultater.
Her i vort land så ser det ud til at "snickare" skal klare alt, dog så er det jo varierende resultater.
Nej jeg siger som visse andre her.
en snedker betyder ikke automatisk at det bliver pænt med det fine arbejde.
vi havde nogle stykker som udskiftede alle vores vinduer i huset, alle sagde at det fine arbejde med listerne osv. skulle en af drengene gøre, for det var han bedst til.
Så som sagt, næsten bedst at gøre det selv når det gælder finishen ellers.
en snedker betyder ikke automatisk at det bliver pænt med det fine arbejde.
vi havde nogle stykker som udskiftede alle vores vinduer i huset, alle sagde at det fine arbejde med listerne osv. skulle en af drengene gøre, for det var han bedst til.
Så som sagt, næsten bedst at gøre det selv når det gælder finishen ellers.
Sur når det bliver sådan, men ser man på, hvordan det ser ud i nyproducerede lejligheder og villaer, så ser det ud til at være accepteret. Så det afhænger nok af, hvem du spørger, om det er okay eller ej.
Jeg hader at sætte listeværk, men gør det alligevel altid selv, for så ved jeg, at det bliver, som jeg vil have det, alternativt har jeg kun mig selv at bebrejde, hvis det bliver skidt.
Jeg hader at sætte listeværk, men gør det alligevel altid selv, for så ved jeg, at det bliver, som jeg vil have det, alternativt har jeg kun mig selv at bebrejde, hvis det bliver skidt.
Timeprisen er lige så høj, uanset om tømreren sjusker eller ej?murbrukm sagde:Før dommen falder over tømreren, som har været i farten, skriv gerne hvad det kom til at koste. Det ser ikke pænt ud, det er jeg enig i. Men jeg vil gerne vide prisen på arbejdet, måske var det tidsmangel/omtanke for kunden, der gjorde, at tømreren tog disse genveje.
(Og med omtanke for kunden mener jeg, at det skulle gå hurtigt, så timeprisen ikke skulle blive så høj)
Måske bliver slutprisen billigere, hvis de sjusker og kun fakturerer for den anvendte tid, da sjusket arbejde går hurtigere at udføre end professionelt arbejde.
Renovatør
· Västra Götaland
· 1 117 indlæg
Det store problem i din historie er jo ikke, hvordan resultatet blev eller ser ud - men at I ikke havde en rigtig aftale, inden arbejdet blev påbegyndt. Det føles som enorme muligheder - eller risici - afhængig af hvordan man ser det. De, der udførte arbejdet, synes at have antaget, at de havde frit spil og at dette var det, I ønskede, så et sted er der jo betydelige mangler i kommunikationen.
Vil man bestille noget af en håndværker, forudsæt aldrig noget, vær idiottydelig med, hvor perfekt resultatet skal være, kriterier som skal være opfyldt for at arbejdet kan anses for at være OK osv. Giv for guds skyld ikke nogen nøgle til nogen, før I har skriftlige kopier af aftalen.
Listen ved ventilen var dog ingen let nød, jeg havde nok fetingdebiterat for det arbejde, hvis jeg selv havde været tømrer... op med en MDF-rest, af med ventilkappen, tegne på bagsiden af MDF'en, ned og save en skabelon, måle præcis hvor på listen den møder ventilrøret og så save efter skabelonen med stiksav. Jeg havde spyttet og bandet godt der i hvert fald
Men som sagt, det største problem føles utvivlsomt, at I ikke synes at have haft en tydelig aftale med dem, der udførte arbejdet.
Vil man bestille noget af en håndværker, forudsæt aldrig noget, vær idiottydelig med, hvor perfekt resultatet skal være, kriterier som skal være opfyldt for at arbejdet kan anses for at være OK osv. Giv for guds skyld ikke nogen nøgle til nogen, før I har skriftlige kopier af aftalen.
Listen ved ventilen var dog ingen let nød, jeg havde nok fetingdebiterat for det arbejde, hvis jeg selv havde været tømrer... op med en MDF-rest, af med ventilkappen, tegne på bagsiden af MDF'en, ned og save en skabelon, måle præcis hvor på listen den møder ventilrøret og så save efter skabelonen med stiksav. Jeg havde spyttet og bandet godt der i hvert fald
Men som sagt, det største problem føles utvivlsomt, at I ikke synes at have haft en tydelig aftale med dem, der udførte arbejdet.
I dag havde jeg møde med chefen, som jeg mødte til jobbet.
Det begyndte med, at vi gik igennem det, vi var utilfredse med, og diskuterede dette.
Vi blev ikke enige, og han mente, at vi var "unødvendigt pirkede," hvilket man åbenbart ikke må være, når det gælder vores eget hjem.
Han syntes, alt så godt ud, inklusiv hullet over ventilen ifølge ham...
Så at jeg ikke syntes, det var OK, at han havde lukket håndværkere ind, jeg ikke havde mødt, eller at vi ikke havde diskuteret pris, havde han ingen forståelse for.
Så bliver det at rive ned, og som mange andre siger gøre det selv.. så slipper jeg for at have det dårligt over at skyde skylden på en anden. Vil man have finpudsning, må man gøre det selv, antager jeg.
Det begyndte med, at vi gik igennem det, vi var utilfredse med, og diskuterede dette.
Vi blev ikke enige, og han mente, at vi var "unødvendigt pirkede," hvilket man åbenbart ikke må være, når det gælder vores eget hjem.
Han syntes, alt så godt ud, inklusiv hullet over ventilen ifølge ham...
Så at jeg ikke syntes, det var OK, at han havde lukket håndværkere ind, jeg ikke havde mødt, eller at vi ikke havde diskuteret pris, havde han ingen forståelse for.
Så bliver det at rive ned, og som mange andre siger gøre det selv.. så slipper jeg for at have det dårligt over at skyde skylden på en anden. Vil man have finpudsning, må man gøre det selv, antager jeg.
Men hvad ville han have i betaling for arbejdet?LinusW sagde:I dag havde jeg møde med chefen, som jeg mødte forud for jobbet.
Det begyndte med, at vi gennemgik, hvad vi var utilfredse med, og vi diskuterede dette.
Vi blev ikke enige, og han mente, at vi var "unødigt kræsne," hvilket man tilsyneladende ikke må være, når det gælder vores eget hjem.
Han syntes, at alt så godt ud, inklusiv hullet over ventilen ifølge ham...
Så at jeg ikke syntes, det var OK, at han havde lukket håndværkere ind, som jeg ikke havde mødt, eller at vi ikke havde diskuteret pris, havde han ingen forståelse for.
Det bliver at rive ned og som mange andre siger, gøre det selv... så slipper jeg for at have det dårligt med at skyde skylden på en anden. Vil man have det gjort ordentligt, må man gøre det selv, går jeg ud fra.
Hvad blev I enige om pris nu, når du ikke var tilfreds?
Efter min mening så dine billeder forfærdelige ud, og en sådan håndværker havde ikke fået en krone fra mig.
Jeg påpegede jo også nu til ham, at jeg syntes det var mærkeligt, at vi ikke engang havde diskuteret pris, og han sagde, at de normalt ikke gør det..nissenhj sagde:
Vi betaler intet for arbejdet.. han spurgte, hvornår jeg ville have, at hans folk skulle komme og rive det ned, men sagde, at han ikke behøver spilde tid med arbejdskraft på det, når vi hellere vil gøre det selv. Stemningen var ret trykket, da han gik, så..