Ved ikke rigtig om jeg placerede tråden i den rette kategori, må gerne flyttes hvis det ligger forkert.

Jeg bor hjemme hos min mor i en rækkehus kæde, som har tilbyggede skure til hver husdel. Skurene er delt i midten, en til det ene hus, anden del til naboen osv.

Da vi flyttede ind for et par år siden, var skurene lige præcis færdigbyggede, helt uisolerede og spånplade til gulv. Så jeg og en god ven, som er tømrer (jeg selv er elektriker), isolerede væggene, taget og lavede dette til et ekstra rum til huset, hvor jeg så har mit soveværelse.

Det eneste problem, som vi faktisk ikke tænkte på, da vi var i byggesvømmen, var gulvet. Dette er som sagt et par lag spånplade, og almindeligt klikgulv ovenpå det.

Nu til problemet:
Under skuret er der ca. 1-1,5 m tomt rum lige ned i karret, så gulvet bliver utrolig koldt om vinteren, rumtemperaturen sidste vinter lå omkring 13-14°C, med radiatoren tændt. Altså ikke så beboeligt.
Har jo helst ikke lyst til at bryde hele gulvet op for at "starte forfra".
Har overvejet, om man kan sprøjte isolering ind som man gør på lofter, da der er to "lufthuller" i fundamentet, nedenfor panelet. Se billedet nedenfor.

http://img43.imageshack.us/img43/4955/img0428tx.jpg

a%3E Hvad ville I have gjort? Er der en nem løsning på problemet?
 
Flytter til byggmaterialer og teknik, da jeg tror, at du kan få bedre hjælp der.

Er det ikke muligt at komme ind i kælderen på nogen måde? I så fald kan man isolere nedefra.
 
At komme under bliver svært, der er altså ingen kælder overhovedet i huset.
Hvorfor de gravede op så meget var for at trække nye rør ind til ejendommen.

Den eneste måde at komme ind under er nok at save en lem op i gulvet.

Hvordan bliver det med fugt og lignende, hvis man skulle sprøjteisolere hele fundamentet?

/tak for flytningen! :)
 
Ikke så let at fikse.

Du kan ikke sprøjte ind løsuld og fylde hele rummet. Så får du problemer med dårlig ventilation og senere skimmel. De to lufthuller er ekstremt vigtige at lade være åbne. Du skal nok sætte isoleringen mellem gulvbjælkerne alt. både mellem og under gulvbjælkerne for at få tilstrækkelig tykkelse på isoleringen.

Er det ikke muligt at save en midlertidig lille lem i grundmuren, så det er muligt at kravle ind?

Har I sat dampspærre i gulvet? Hvis ikke bør du nok gøre det, hvis du skal have tyk isolering i gulvet. Så bliver du desværre nødt til at rive gulvet op.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.