Hej!
Vi skal gøre et rum i stand i kælderen (det er drænet, isoleret gulvplade med gulvvarme osv. så meninger om rum i kælderen frabedes).
Rummet er ca. 5m langt og 3m bredt, to vægge er murede ydervægge, en væg er en murstensvæg, og den sidste væg skal bygges op for at afgrænse mod en "korridor".
Mine muligheder er enten at bygge en skillevæg med stålskeletter, isolere med stenuld og derefter OSB + gips, have en luftspalte på ca. 5cm eller pudse væggen.
Forhindrende omstændigheder er, at der går afløbsrør fra toilettet, som jeg havde tænkt mig at bygge ind (fordel ved skeletvæg?). Elinstallationen er minimal, så jeg antager, at jeg kan trække VP-rør, før jeg pudser eller i stålskeletterne, så der er vel en marginal fordel ved skeletvæg igen.
Jeg regner med at udføre alt arbejde undtagen elforbindelse selv, så dette vedrører altså kun materialet og ikke arbejdsomkostningen.
Vi forsøger at komme så billigt som muligt igennem det, da vi skal gøre anden etage og facade + tag i stand, men på grund af familieforøgelse snart har vi brug for at få et rum på plads så hurtigt som muligt. Hvad tror I bliver det mest omkostningseffektive valg?