Hej!
Sætter kantlister op i vores bryggers mod en dørsmyg. Jeg fastgør det med PL600 og presser det sammen med tvinger. Hvor længe skal jeg lade tvingerne sidde i pres? Vil fortsætte med øvrige lister så snart som muligt og har ikke flere tvinger
Sætter kantlister op i vores bryggers mod en dørsmyg. Jeg fastgør det med PL600 og presser det sammen med tvinger. Hvor længe skal jeg lade tvingerne sidde i pres? Vil fortsætte med øvrige lister så snart som muligt og har ikke flere tvinger
Produktbeskrivelse: ".../omedelbar vidhäftning som gør det muligt at lime tungere genstande direkte på væggen uden støttefiksering"
Så de skal vel være nok, at du presser delene sammen med tvinger, så kan du fjerne dem igen.
Ellers er hærdetiden 24-48 timer, hvis det var det, du ville vide.
Så de skal vel være nok, at du presser delene sammen med tvinger, så kan du fjerne dem igen.
Ellers er hærdetiden 24-48 timer, hvis det var det, du ville vide.
PL600 har en trækstyrke på 220N/cm2(træ/træ) sammenlignet med PL400's 280N/cm2, ingen overdrevet stor forskel altså og begge er mere end tilstrækkelige til at fastgøre lister med.
Den store forskel mellem PL400 og 600 er anvendelsesområdet, ikke styrken. PL600, som er vandbaseret, bør have mindst én sugende side for at hærde ordentligt, mens PL400 hæfter på alt.
Den store forskel mellem PL400 og 600 er anvendelsesområdet, ikke styrken. PL600, som er vandbaseret, bør have mindst én sugende side for at hærde ordentligt, mens PL400 hæfter på alt.
Læser man i undergrunden, eller spørger altmuligetmanden i byggemarkedet, så er det himmelsk godt, hurtigt og stærkt..
Prøver man selv, så opdager man, at det kræver støtte ret længe under tørretiden, i hvert fald ved opsætning af lister, over natten plejer at være tilstrækkeligt,
Prøver man selv, så opdager man, at det kræver støtte ret længe under tørretiden, i hvert fald ved opsætning af lister, over natten plejer at være tilstrækkeligt,
+ ondt i palletten af det ene lim.muruc sagde:PL600 har en trækstyrke på 220N/cm2(træ/træ) sammenlignet med PL400's 280N/cm2, ingen overdrevent stor forskel altså og begge duer mere end vel til at fastgøre lister med.
Den store forskel mellem PL400 og 600 er anvendelsesområdet, ikke styrken. PL600 som er vandbaseret bør have i det mindste en sugende side for at hærde ordentligt mens PL400 fæstner på alt.
Men i virkeligheden synes jeg, at forskellen i styrke mellem pl400 og pl600 er meget større end da. Pl600 synes jeg, er ret dårlig rent ud sagt. Derimod har plastic padding ultra, et vandbaseret lim, som knap nok lugter, hæfter fast og holder fuldt tilstrækkeligt til f.eks. lister.muruc sagde:PL600 har en trækstyrke på 220N/cm2(træ/træ) sammenlignet med PL400's 280N/cm2, ingen overdreven stor forskel altså, og begge kan mere end rigeligt bruges til at fastgøre lister med.
Den store forskel mellem PL400 og 600 er anvendelsesområdet, ikke holdbarheden. PL600, som er vandbaseret, bør have i det mindste en sugende side for at hærde ordentligt, mens PL400 hæfter på alt.
Klik her for at svare