Hej,
Jeg har et udestuetag, som i dag tilslutter til husvæggen lige under tagskægget. Når jeg nu planlægger at skifte taget, vil jeg i stedet gerne tilslutte plasttaget til tagskægsbrættet (lige under tagrenden). På den måde ville jeg få det tæt og slippe for den ophobning af skidt, jeg har i dag på plasttaget under tagskægget. Tagskægget bliver desværre åbent ned i udestuen.

Min frygt er, at den varme (fugtige?) luft i udestuen søger op under tagskægget eller i værste fald gennem tagskægsventilationen og ind på loftet, hvor den kondenserer.

Tænker jeg rigtigt, kan dette medføre et problem?

Udestuen bliver mest brugt i den varme årstid, altså ingen opvarmning om vinteren.

Taknemmelig for svar.
/Johan P
 
Hvordan gjorde du til sidst?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.