Totte_S
redigeret:
Spørgsmålet er ikke så relevant for mig længere. Jeg talte med en gulvlægger, som mente, at hvis det skal give mening, bør man have et fald, der skal spartles op, og det bliver ret meget arbejde. Han foreslog simpelthen at bruge færdige baljer, så jeg køber hans argumentation..
/redigeret

Dutter med køkkenet og har plankegulv der. Jeg overvejer nu en nem løsning under køkkenskabene for at få et "tæt overfladelag", som det så fint hedder i byggestyrelsens råd. Jeg ved, at der findes færdige plastbaljer af forskellig art, men det bliver nok unødigt dyrt og besværligt at lægge under skabene.

Mit spørgsmål er, om det er så let at lægge et stykke plastmåttee med opbuk under skabene, at man gør det selv. Det jeg tænker mest over, er, hvor svært det er at lægge omkring et hjørne/i vinkel, køkkenet er en hjørneløsning, så jeg skal nok sammensætte i vinklen. Desuden undrer jeg mig over, hvordan man får rimeligt tætte rørgennemføringer i en plastmåtte, og om man kan få den til at ligge fladt under skabene uden at lime den fast, man skal måske lime den fast for at få lidt opbuk på væggen.

Har aldrig gjort noget med plastmåtter, andet end at rive gammel hellimmet vinyl væk, så jeg har dårlig forstand på, hvordan materialerne fungerer. Måtten kommer altså ikke til at være synlig, men blot ligge som en 600mm stribe under skabene (eller snarere 500 måske, med tanke på indtrækket ved soklen).

Senest redigeret:
Bare som en lille kommentar ifald nogen går med lignende tanker engang. Forsikringsselskaberne kræver som regel altid, at du har plastikmåtter (altså de færdige baljer), hvor maskiner skal stå i køkkenskabe og sådan.

• Synes
spånet
  • Laddar…
Fik et godt tip fra min røris, læg en plastmåtte under skabet til køkkenvasken med indkommende vand, som bukkes op mod væggen et stykke. Hvis der opstår vandlækage, vil vandet løbe på måtten og ud under skabet (i forkanten), som en lille advarsel om, at det nu er tid til at slukke for det indkommende vand. :eek:

Totte_S
Västerhaninge 17 sagde:
Fik et godt tip fra min rørmand, læg en plastmåtte under skabet til køkkenvasken med indkommende vand, som foldes op mod væggen et stykke. Hvis der opstår en vandlækage, vil vandet løbe på måtten og ud under skabet (i forkanten), som en lille advarsel om, at det er tid til at lukke for indkommende vand.:eek:
Det var det, jeg havde fokuseret på, men som gulvlæggeren frarådede, medmindre man spartler fald og også har opkant på kanterne, hvilket bliver svært med måtte, hvis man ikke har vægge på siderne at folde op imod, ellers kan vandet slippe ud den vej.

Jeg ville gerne undgå grimme, dyre plastikbaljer, men det bliver nok den løsning alligevel for min del.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.