hej hej
Bygger en ydervæg lige nu. Har følgende konstruktion udefra og ind:
yderpanel, luftspalte, udegips, isolering 14cm, spånplade, muligvis bliver der også en gipsplade på indervæggen.
Skal man have en plastikfolie mellem indervæg (spånplade) og isolering?
Kan man bygge væggen uden plastikfolie?
Bygger en ydervæg lige nu. Har følgende konstruktion udefra og ind:
yderpanel, luftspalte, udegips, isolering 14cm, spånplade, muligvis bliver der også en gipsplade på indervæggen.
Skal man have en plastikfolie mellem indervæg (spånplade) og isolering?
Kan man bygge væggen uden plastikfolie?
Det er inde-fugten der er problemet...som man stopper med folie....
Har du også overtryk i huset presses fugten endnu lettere ind..
Kan tænke at gamle huse lækkede som sål var vel lidt koldforråd på den tid? Ingen moderne opvarmninger da ikke...
Med venlig hilsen
Har du også overtryk i huset presses fugten endnu lettere ind..
Kan tænke at gamle huse lækkede som sål var vel lidt koldforråd på den tid? Ingen moderne opvarmninger da ikke...
Med venlig hilsen
På den ældre del af bygningen er der en tritexplade (tror det lidt blød plade) på indersiden af væggene...har tænkt at bare slå en spånplade der...men det er altså ikke at anbefale eller?...bedre at fjerne den...sætte plastfolie også der. og derefter spånplade...?..
Medlem
· turkiet
· 553 indlæg
Isoler med træfiberuld, så slipper du plasten, men du skal alligevel bruge en eller anden form for diffusionsspærre (tjek på producentens hjemmeside).
Hvis jeg nogensinde bygger et hus igen, vil jeg absolut bruge træfiberuld.
Hvis jeg nogensinde bygger et hus igen, vil jeg absolut bruge træfiberuld.
Jeg har renoveret et gammelt missionshus, og af alle "gamle ræve" jeg har spurgt, har alle (undtagen selvfølgelig bygningskontoret....) sagt, at man aldrig skal have plastik i gamle træhuse. Forklaringen jeg fik til det var, at der er så meget træ i væggene, at det optager fugten, og at plastik gør, at træet holder op med at ånde, hvilket kan føre til problemer fremover. Nu har mine vægge i øvrigt meget mere træ end dine ser ud til at have, så dette er måske ikke en god løsning for dig.... Jeg har brugt sprøjteisolering, ThermoCell træfiberuld, i vægge og tag.
Klik her for at svare