N
Hej.
Har snart fået op al EPS i loftet i garagebyggeriet.
Øverst mod råsponten sidder en lægte for luftspalten, som går hele vejen fra simslådan uåå over mønningen og ned på den anden sides sims, så sidder en 100mm EPS80 limet mod lægten og selvfølgelig mod næste plade. Under disse sidder der 50mm EPS 80, sat op på samme måde med forskudte samlinger. EPS'en sidder tæt mellem spær, ingen sprækker.
Skal snart sætte lægter og gips. (har ikke besluttet mig endnu om det skal være OSB-Gips eller bare gips der)

Men har jeg brug for plastik som sidste lag inden lægterne ????

Det ser ud til at være ret mange, der mener, at man ikke behøver plast i en garage, med begrundelsen at der ikke genereres så meget damp derinde. Men det er klart, vasker du bilen derinde en gang om ugen i vinterhalvåret, så ville jeg anbefale plast.

Nogle påstår endda, at det ville være negativt med plast i en garage, fordi det ville blive omvendt kondens. Personligt har jeg lidt svært ved at tro på, at det skulle være noget større problem, og venter stadig på at høre om det første tilfælde, hvor dette faktisk er sket og har forårsaget problemer.

N
OK. Hmm... tænkte at plasten mest var for at det ikke skulle blæse gennem isoleringen, hvis man havde uld. og det passer jo nok, at det ikke blæser gennem EPSen...
Det er en hobby/skruer-garage uden vand (i vandhane) kommer til at holde 14-18 grader som minimum, øger varmen når jeg skal lave noget.

Vinddug sætter man på ydersiden af isoleringen. Plast på indersiden. Vinddugen skal kunne ånde. Det kan være godt at have vinddug alligevel, da du jo nok har en del samlinger og andet i isoleringen. Blæser det ind der, kan effekten af isoleringen nok sænkes ret meget på en blæsende dag, måske :)

N
Føles som det bliver plast-lægter-OSB/gips.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.