Jeg er ved at bygge en groventre, der sidder mellem hus og garage.
Jeg har nu isoleret færdigt, og det er tid til at sætte osb plader plus gips op.
Spørgsmålet er nu, om jeg skal sætte plast på vægge og loft? Hvor sætter jeg plasten i så fald, direkte mod isoleringen eller mellem osb og gips?
Inden jeg rev groventreen (fugtskadet) ned, sad der plast i vægge og loft, skal jeg gøre det samme igen?
I resten af huset er der plast i vægge og loft, og måske er det bedst at fortsætte i samme spor?
Jeg har mekanisk ventilation (kun udsugning) i huset, og det er fra tidligt 80'erne.
Taknemmelig for hjælp!
Jeg har nu isoleret færdigt, og det er tid til at sætte osb plader plus gips op.
Spørgsmålet er nu, om jeg skal sætte plast på vægge og loft? Hvor sætter jeg plasten i så fald, direkte mod isoleringen eller mellem osb og gips?
Inden jeg rev groventreen (fugtskadet) ned, sad der plast i vægge og loft, skal jeg gøre det samme igen?
I resten af huset er der plast i vægge og loft, og måske er det bedst at fortsætte i samme spor?
Jeg har mekanisk ventilation (kun udsugning) i huset, og det er fra tidligt 80'erne.
Taknemmelig for hjælp!
Hvis du vil gøre det rigtig godt, så sætter du plasten mellem de bærende reglar og et sekundært regelværk f.eks. 28*70 eller 45*45. Så kan du trække el og andet der uden at punktere plasten og skrue ting op med mindsket risiko for punktering.
Hvad sker der, hvis man punkterer stedet på for mange steder?
Føles som om skruerne vil gå igennem gips og OSB en lille smule, tilstrækkeligt meget til at skade stedet.
Den enkle løsning er måske at bruge 5 mm kortere skrue??
Føles som om skruerne vil gå igennem gips og OSB en lille smule, tilstrækkeligt meget til at skade stedet.
Den enkle løsning er måske at bruge 5 mm kortere skrue??
Plasten bør være så tæt som muligt. Huller kan resultere i, at varm indendørsluft kondenserer, når den kommer ud i væggen, og det bliver koldere der, hvilket i sin tur kan give anledning til skimmelsvamp, fugtskader og lignende. Sammenlign med en varm sommerdag, hvor luften indeholder x% vand, om aftenen indeholder den det samme, men luften bliver koldere og falder da ud som fugt. Varm luft bærer mere vand end kold.
Klik her for at svare