Vi laver en tilbygning, en glasveranda, som panel vil jeg simpelthen bruge almindelige brædder, kan give et rustikt indtryk eller hvordan jeg skal udtrykke mig, groft simpelthen. Men jeg ved ikke, om jeg har set det andre steder.
Kan det blive godt? Findes der noget bedre alternativ?
Kan det blive godt? Findes der noget bedre alternativ?
Konen og jeg fandt en råspontpanel i bedre kvalitet og bredere bredder, da vi fixede sommerstedet på Gotland. Vi blandede tre forskellige bredder for at få mere "liv" i væggen (ingen rotter altså
), hvilket blev kanon.
Fandt denne på et bræddelager i Visby!!!
Fandt denne på et bræddelager i Visby!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 indlæg
Du skriver "planglathøvlet" som er meget glat og fint og samtidig nævner du "groft". Hvordan skal du have det? 
Glatskot er ellers glat og planglathøvlet, som giver et rustikt indtryk.
Glatskot er ellers glat og planglathøvlet, som giver et rustikt indtryk.
mmm, New England var et godt tip, der har jeg set nogle gode billeder, tak
Råspont, lidt tvivlsom til det, troede det var dårligere træ til det, men Egon har jo fundet godt så det måske er et alternativ alligevel.
En snedker jeg talte med i eftermiddag sagde, at jeg kan tage planhøvlet og fræse kanterne, så de kan skubbes ind i hinanden.
Råspont, lidt tvivlsom til det, troede det var dårligere træ til det, men Egon har jo fundet godt så det måske er et alternativ alligevel.
En snedker jeg talte med i eftermiddag sagde, at jeg kan tage planhøvlet og fræse kanterne, så de kan skubbes ind i hinanden.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 indlæg
Det bliver at fremstille spontet og så er det nemmere at købe råspont som har 2 forskellige sider, den ene høvlet og den anden savet.
Protte
Protte
rigtig iagttagelse Gunverth, jeg mente råplan, undskyld, min fejl. Men det bliver måske for råt med den rå side? Glatspont er måske et godt alternativ.
ellers kan jeg låne en fræser på et snedkeri, de siger det tager en halv time at fræse cirka. Det er mange vinduer, så det bliver ikke vanvittigt meget panel. Fordelen sammenlignet med råspont er bedre træ, og man kan have varierede bredder som Egon64, har du billeder?
ellers kan jeg låne en fræser på et snedkeri, de siger det tager en halv time at fræse cirka. Det er mange vinduer, så det bliver ikke vanvittigt meget panel. Fordelen sammenlignet med råspont er bedre træ, og man kan have varierede bredder som Egon64, har du billeder?
Finsavet granpanel umalet, ekstremt god pris. Købte nyligt ca. 80 kvadratmeter af dette, og den har virkelig god kvalitet...næsten så jeg undrer mig over, hvorfor den er b-klassificeret faktisk. GS-Byggvaror i Gullbranna i Halland.
Alternativt kan I købe hvidmalet færdig Moelven-panel hos K-Rauta eller Bauhaus for ca. 150kr/Kvadrat. "Trend interiør Rough" tror jeg den hedder..det er garanteret stilen I er ude efter, ekstremt almindelig nu om dage
http://www.gsbyggvaror.se/produkter/invandiga_paneler/FINSaGAD_GRAN_PANEL_B-KVAL.html
Alternativt kan I købe hvidmalet færdig Moelven-panel hos K-Rauta eller Bauhaus for ca. 150kr/Kvadrat. "Trend interiør Rough" tror jeg den hedder..det er garanteret stilen I er ude efter, ekstremt almindelig nu om dage
http://www.gsbyggvaror.se/produkter/invandiga_paneler/FINSaGAD_GRAN_PANEL_B-KVAL.html
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Perlespont Inderpaneel - TIPS? kvistfrit, grundmalet? Leverandører?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hvor meget svulmer el? Høvlet som panel?
B-sortering indvendig panel
Snickeri innerpanel - lasera el hårdvaxolja?
Färg, Måla & Tapetsera -
Opbevaring af inderpanel
Byggematerialer & Byggeteknologi