Hej!
Jeg er på jagt efter måltilpasset høvlet fyr i to dimensioner.
1. 8x105
2. 8x160
Den eneste mål, der er helt fast, er bredden 105mm på den første. I nødstilfælde kan jeg gå op til 12mm tykkelse, men ville gerne undgå det.
Nogen, der har tips til en god leverandør? Har været i kontakt med et lokalt savværk (Uppsala), men de var også landmænd og havde ikke plads til mindre ordrer lige nu.
Har selv ingen erfaring overhovedet med specialbestilt træ.
1. 8x105
2. 8x160
Den eneste mål, der er helt fast, er bredden 105mm på den første. I nødstilfælde kan jeg gå op til 12mm tykkelse, men ville gerne undgå det.
Nogen, der har tips til en god leverandør? Har været i kontakt med et lokalt savværk (Uppsala), men de var også landmænd og havde ikke plads til mindre ordrer lige nu.
Har selv ingen erfaring overhovedet med specialbestilt træ.
Jeg foreslår, at du limer planhøvlet fyr til ønsket bredde, det findes i 8mm tykkelse.M Messier1994 sagde:Hej!
1. 8x105
2. 8x160
Det eneste mål som er helt fast er bredden 105mm på den første. I nødstilfælde kan jeg gå op til 12mm tykkelse, men ville gerne undgå det.
Nogen der har tips til en god leverandør? Har været i kontakt med et lokalt savværk (Uppsala), men de var også landmænd og havde ikke plads til mindre bestillinger lige nu.
Har selv ingen erfaring overhovedet med målbestilt træ.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det du har brug for er et specialsnedkeri. Så tynde dimensioner høvler man frem i en planhøvl og kantskærer i en justersav. De har desuden den skvistrene og tørrede fyr, som formålet kræver, den findes ikke på et bondesavværk.
Hvor meget skal du have?M Messier1994 sagde:Hej!
Jeg er på jagt efter målsyet høvlet fyrretræ i to dimensioner.
1. 8x105
2. 8x160
Det eneste mål der er helt fast er bredden 105mm på den første. I nødstilfælde kan jeg gå op til 12mm tykkelse, men ville gerne slippe for det.
Nogen der har tips til en god leverandør? Har været i kontakt med en lokal savværk (Uppsala), men de var også landmænd og havde ikke plads til mindre bestillinger lige nu.
Har selv ingen erfaring overhovedet med målbestilt træ.
Lidl sælger lige nu en simpel plan- og afretterhøvl. Køb sådan en, så kan du høvle almindelige lister fra byggemarkedet.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 indlæg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6,615 indlæg
Bed din nærmeste forhandler kontakte PO.Hiller, de kan høvle på bestilling 
Tænkte købe mine lister fra dem, men det blev lidt for dyrt for den lille mængde vi skulle have. Så efter lidt diskussion gik jeg med fyr (var interesseret i gran).
Tænkte købe mine lister fra dem, men det blev lidt for dyrt for den lille mængde vi skulle have. Så efter lidt diskussion gik jeg med fyr (var interesseret i gran).
Tak alle!
Har fået hjælp fra Veckebo Såg. Det tager nogle uger til levering, men de har været meget hjælpsomme, og jeg tror, resultatet bliver godt.
https://veckebosag.se/
Har fået hjælp fra Veckebo Såg. Det tager nogle uger til levering, men de har været meget hjælpsomme, og jeg tror, resultatet bliver godt.
https://veckebosag.se/
Klik her for at svare