Tænker at opføre en væg i suterdelsdelen (større del over jorden) med stålregler og gøre væggen ventilerende. Jeg tænkte, at væggen ikke skulle gå hele vejen op/ned, så luften kan cirkulere frit bagved. Jeg har banket al puds af væggen, da den delvist har løsnet sig pga. kalkudfældning (letbeton siporex).

Spørgsmål: Er det muligt at fastgøre reglerne direkte på væggen, og findes der i så fald en smart måde at fastgøre stålreglerne på, så de ender i vater/lod, når væggen ikke er helt jævn?

Er en sådan konstruktion mulig, eller skal man have en regel på gulvet og i loftet? Det drejer sig om et vaskerum, så kravet til finishen er ikke alt for højt, men det skal jo være muligt at fastgøre pladerne lige.

Hvis du kun skal have en væg for at skjule væggen bagved uden krav om noget andet, så følg passet langs den eksisterende væg, det punkt som er "længst inde" i huset er din retningslinje, fastgør en gulvsylde cirka ti/tyve millimeter længere ind i huset og lod op med en stående regel, derefter fastgør du topstylden i loftet. Så har du to skinner, du kan reglere i, som du vil. Obs glem ikke vinklen og målet mod den modsatte væg.

Håber det hjalp lidt.

/ Bare mig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.